רוצים דירה בת"א ב-600 שקל בחודש? בואו לגור עם קשיש

ארגון ג'וינט ישראל משדך בין צעירים לקשישים לצרכי מגורים משותפים ■ השיק אתר אינטרנט בכתובת: ‏http://www.shutafut.org

על זה לא חשבתם: הפתרון למצוקת הדיור שמציע ארגון ג'וינט ישראל, תחזיקו חזק, הוא "לשדך" בין צעירים לבין קשישים בודדים לצורך מגורים משותפים.

נשמע תלוש? בג'וינט דווקא סבורים שלא. הארגון היהודי-אמריקני משיק היום (ב') אתר אינטרנט בכתובת‏http://www.shutafut.org ‎‏, בו יוכלו צעירים שמתקשים להתמודד עם מחירי הדיור והשכירות הגבוהים לאתר קשישים המתגוררים בגפם ולחלוק עימם בדירה עבור תשלום סמלי.

עד כה, נרשמו באתר קשישים המחפשים שותפים בערים תל אביב, גבעתיים, ירושלים, באר שבע, רמת גן, בת ים, ראשון לציון וקרית אונו. לדוגמה: על מגורים משותפים בדירה בצפון תל אביב מבקש הקשיש השתתפות של 600 שקל לחודש בשכר הדירה; בירושלים נדרשת מהשותף הפוטנציאלי השתתפות בחשמל ובארנונה, וברמת גן מבקש הקשיש עזרה בניקיון הבית.

בג'וינט ממליצים לצעירים המחפשים שותפים מבוגרים למגורים להגיע מראש להסכמה עם המבוגר ומשפחתו לגבי הדרישות שלהם ממנו, ולגבי נושאים שעלולים להיווצר לגביהם אי-הבנות. מומלץ גם לסכם בכתב את עיקרי ההסכמות בין הצדדים, ואף להגדיר תקופת ניסיון שבה תיבחן האינטראקציה בין המבוגר לצעיר.

היוזמה של הג'וינט החלה כרעיון של חננאל מגד, סטודנט לעבודה סוציאלית, ובג'וינט מקווים כי יימצאו הצעירים ש"יקלו על בדידותו של הקשיש, ובמקביל יחסכו את תשלום שכר הדירה הגבוה".