התביעה נגד פייסבוק: לא מסתפקים ב-168 מיליון דולר

האחים וינקלווס, הטוענים כי הרעיון של פייסבוק נגנב מהם ע"י מארק צוקרברג, הגיעו עמו לפשרה ב-2008, וכעת הם מבקשים לבטלה ■ פייסבוק תבקש מביהמ"ש לכפות את הפשרה על התובעים

התפתחות בתביעה המדוברת של מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג. הרשת החברתית תבקש היום (ג') מבית המשפט לכפות את הפשרה על התובעים, התאומים קמרון וטיילור וינקלווס, שטוענים כי הרעיון מאחורי פייסבוק נגנב מהם על-ידי צוקרברג.

הפשרה שדורשת פייסבוק היא פשרה שכבר הגיעו אליה הצדדים ב-2008, אך התובעים מבקשים לבטל אותה. לטענתם, פייסבוק לא חשפה מידע מדויק לגבי שווי מניות החברה. למרות הטענות, בית משפט נמוך יותר קבע כי הסכם הפשרה הוא מחייב.

במסגרת ההסכם שנחתם בפברואר 2008 הוסכם כי החברה של צוקרברג תשלם לתובעים 20 מיליון דולר במזומן ועוד 45 מיליון דולר במניות, או 1.25 מיליון מניות על-פי ערך של 35.9 דולר למניה. נציין כי שווי ההסכם כיום הוא 168.5 מיליון דולר.

עורך דינם של התאומים מסר כי הם מוכנים לקחת סיכון בהתדיינות מחדש בנושא כיוון שהם מרגישים מרומים.

התביעה בין הצדדים מתנהלת במשך יותר מ-4 שנים, ואף הפכה לציבורית עם צאת הסרט "הרשת החברתית" שעוסק בנושא.

נזכיר כי נגד צוקרברג הוגשה בשנה שעברה גם תביעה על-ידי פול סליה, איש עסקים מניו-יורק, שתבע את מייסד פייסבוק בטענה כי 84% מהרשת החברתית הגדולה בעולם שייכת לו. בתביעה נטען כי הסכם שנחתם בין התובע לבין צוקרברג ב-2003 - לפיו צוקרברג היה אמור כביכול לפתח עבור סליה אתר אינטרנט תמורת אלף דולר - מעניק לו בעלות על רוב המניות הפרטיות של פייסבוק, שלימים הפכה לרשת החברתית הפופולרית.