היועץ הפוליטי לשעבר של רה"מ חובר לחזי בצלאל

שלום שלמה, היועץ הפוליטי לשעבר של בנימין נתניהו, מונה לתפקיד סמנכ"ל רגולציה בחברת קרני השקעות של בצלאל ■ שלמה לא יהיה מעורב, ככל הנראה, בטיפול ב-018 אקספון

שלום שלמה, היועץ הפוליטי לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מונה לתפקיד סמנכ"ל רגולציה בחברת קרני השקעות, שבבעלות איש העסקים חזי בצלאל. קרני השקעות היא אחת מהחברות של בצלאל שבאמצעותן הוא פועל בארץ ובעולם. ככל הידוע שלמה לא יהיה מעורב בטיפול הרגולטורי בתחומים שבהם עוסקת חברת 018 אקספון שבבעלות בצלאל.

בצלאל חזר לישראל, וההשקעה הגלויה שביצע היא רכישת 018 אקספון בשנה שעברה, וזאת לאחר שניסה לרכוש את חברת מירס. לבצלאל יש מטרה ברורה לבצע השקעות בתחום התקשורת, ולשם כך הוא מתכוון להתמודד במכרז למפעיל סלולרי נוסף. נכון לעכשיו ההתמודדות במכרז מתבצעת דרך אחת החברות של בצלאל, אבל לא דרך אקספון, שמתנהלת באופן נפרד.

שלמה ליווה את נתניהו עוד מימי האופוזיציה, ובסך-הכול עבד לצדו במשך 5 שנים. שלמה הוביל שורה של מהלכים פוליטיים, בהם הניסיון - שלא צלח - לפצל את קדימה. על אף עזיבתו, צפוי שלמה להישאר בסביבתו של ראש הממשלה ולהמשיך לייעץ לו בעניינים שונים, כשאת שכרו צפויה לשלם תנועת הליכוד.

בכנסת מעריכים ששלמה גויס על-ידי בצלאל במטרה לנצל את קשריו הקרובים עם שר התקשורת, משה כחלון, ועם ראש הממשלה, על מנת לקדם את ענייניו של בצלאל. שלמה, שנכנס לתפקידו יום לאחר שעזב את לשכת נתניהו, לא מחויב על-פי החוק בתקופת צינון, שכן הוא החזיק במשרת אמון. עם זאת, בכנסת עלו תהיות האם אין כאן טעם לפגם.