קבוצת ברונפמן-פישר רוכשת פעילות מקיבוץ יגור

פאלאס תעשיות רכשה את פעילות לגין אריזות מזון בכ-17 מ' ש' ■ מנהל הקבוצה בישראל רון הדסי עשוי להתמנות למנכ"ל פועלים אי.בי.אי או ליו"ר החברה-בת שלה

חברת פאלאס תעשיות, המשתייכת לקבוצת ישראלום של מתיו ברונפמן ושולם פישר, דיווחה אתמול כי התקשרה בהסכם לרכישת קו ייצור, מותג ומלאי חומרי גלם לייצור מוצרי אלומיניום מחברת לגין אריזות מזון, שבשליטת קיבוץ יגור, תמורת 16.8 מיליון שקל.

הסכום האמור כולל מלאי חומרי גלם ומוצרים גמורים בהיקף של עד 8 מיליון שקל. עבור הציוד תשלם פאלאס במועד השלמת העסקה 2.5 מיליון שקל, ואת היתרה היא תעביר ב-36 תשלומים החל מהשנה. במסגרת העסקה נקבע עוד, כי פישר וברונפמן יוסיפו להיות בעלי השליטה בחברה עד תום ביצוע התשלומים.

משנת 2008 פועלת החברה הנרכשת בתחום ה-Near Food, כלומר במוצרים משלימים הכוללים נרות, מגבונים, מוצרי אלומיניום ונייר, כלים חד-פעמיים ועוד.

פאלאס, הנסחרת לפי שווי של 58 מיליון שקל, סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2010 עם רווח נקי של 1.2 מיליון שקל, לעומת רווח של 4.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה; והכנסות של 235 מיליון שקל, בדומה להכנסות בתקופה המקבילה. באחרונה גייסה החברה כ-35 מיליון שקל באג"ח.

בדרך לחיתום

בתוך כך נודע, כי סגן יו"ר ישראלום, רון הדסי, המשמש גם כמנהל קבוצת ברונפמן-פישר בישראל, צפוי להשתלב בענף החיתום. הדסי מנהל מו"מ מתקדם עם פועלים אי.בי.אי ניהול וחיתום, שבראשות ובניהול רונן צלניר, באשר להשתלבותו בחברה כמנכ"ל או יו"ר החברה-בת פועלים אי.בי.אי חיתום, שבה מרוכזת עיקר הפעילות. זאת בנוסף לתפקיד שימשיך למלא בקבוצת ברונפמן-פישר.

בתחילת השנה הקטין הדסי את היקף משרתו, וכעת הוא מחפש עיסוקים נוספים. פועלים אי.בי.אי עוסקת בעיקר בחיתום באמצעות פועלים אי.בי.אי חיתום, שמנוהלת על ידי ארז גולדשמידט. צלניר משמש גם כיו"ר חברת החיתום, והדסי מתוכנן לקחת את אחד משני התפקידים הללו על עצמו. כך או כך, הצטרפותו עשויה לגרור שינויים פרסונליים נוספים בהנהלת חברת החיתום.

מברונפמן-פישר נמסר: "רון הדסי בוחן מעת לעת הצעות לגבי תפקידים נוספים, שברצונו לעשות מעבר ובנוסף לכל תפקידיו בקבוצה".

במהלך 2009 הדסי גרף לכיסו כ-17 מיליון שקל, לא כולל דיבידנדים, ממכירת חלקו באיקאה ישראל לברונפמן. הדסי ומספר מנהלים נוספים הצטרפו לעסקת הרכישה של איקאה ב-2005, ומימשו החזקותיהם לפי שווי של 670 מיליון שקל (לעומת 50 מיליון שקל - המחיר שלפיו שילם ברונפמן).

באמצע מאי נחתם בין ישראלום ובין הדסי הסכם חדש, שלפיו הוא יקבל באמצעות חברה שבשליטתו שכר של כ-95 אלף שקל בחודש, שיועלה ב-5% מדי שנה, וכן רכב מקבוצה 6 או 7 וטלפון סלולרי. דירקטוריון החברה יקבע בכל שנה אם להעניק לחברה של הדסי מענק שנתי, בהתאם לתוצאות הכספיות ולתרומתו.

פאלאס דיווחה גם על החלטות שהתקבלו באסיפת בעלי מניות שלה, שהתקיימה היום. החברה תשתמש בגגות של מבנים שנמצאים בשליטת ישראלום, לצורך התקנת מתקנים לייצור אנרגיה סולארית. פאלאס תשלם לישראלום דמי שכירות שנתיים לפי תעריפי חברת החשמל.