גבעות: "המשקיעים מתבקשים לא לייחס חשיבות ללפיד"

גבעות מבהירה: "אתמול פורסם מידע לא נכון כגון אודות בעירה של הלפיד באתר הקידוח" ■ "נתונים על לפיד האש עלולים להטעות ולהוביל למסקנות שגויות אודות תוצאות מבחני ההפקה"

שותפות חיפושי הנפט גבעות , המקיימת בימים אלה פעולות פראק (frac) ומבחני הפקה בבאר הנפט "מגד 5", מצננת היום (ה') את התלהבות המשקיעים שראו אתמול את לפיד האש הענק נדלק פעם נוספת, מה שמצביע על הפקת נפט מהבאר. היקף ההפקה, אם אכן התרחשה, אינו ידוע ובכל אופן מדובר בהליך שגרתי במסגרת מבחני ההפקה.

"השותפות מבקשת להבהיר כי אתמול פורסם מידע לא נכון אודות בעירה של הלפיד באתר הקידוח", נכתב בדיווח שהוציאה היום גבעות לבורסה, תוך שהיא מתייחסת לדיווחים בתקשורת על הבערת הלפיד. את "מגד 5" פוקדים כמעט מסביב לשעון קבוצות של משקיעים אשר מציפים את כלי התקשורת באי-מיילים אודות ההתרחשויות במקום.

"ציבור המשקיעים מתבקש שלא לייחס חשיבות בתקופת המבחנים להבערה או כיבוי של לפיד האש, עוצמת הלהבה, מספר המיכליות היוצאות מאתר הקידוח וכל מידע נסיבתי אחר וכי עליו להמתין עד לדיווח על תוצאות המבחנים לקבלת מידע מהיימן ומלא", נכתב בהודעת גבעות. השותפות כתבה באותיות מודגשות כי "נתונים אלה עלולים להטעות ולהוביל למסקנות שגויות אודות תוצאות המבחנים".

גבעות, שהודיע לפני מספר חודשים כי במבחני ההפקה שנערכו בקיץ הופק נפט בקצב ממוצע של כ-382 חביות ביום, מבצעת כעת פעולות פראק במקטעים 1-6 על מנת לנסות להאיץ את קצב ההפקה. כמו כן מקיימת השותפות מבחני הפקה במקטעים 7-8. בעקבות הסדרת כללי הדיווח על ידי רשות ני"ע, השותפות לא מוציאה דיווחים תכופים כפי שעשתה בקיץ, אלא תעדכן את המשקיעים בדבר התוצאות הסופיות של הפעולות ב"מגד 5" לכשהן יסתיימו".

הודעת ההבהרה של גבעות היום מכוונת באופן ברור לאותם משקיעים המשקיפים על העבודות המתבצעות ב"מגד 5" וליבם מתמלא אושר בכל אימת שהם רואים את לפיד האש נדלק, או למול כל מיכלית נפט שנכנסת ויוצאת מהאתר. המשקיעים, בהודעות התכופות ששולחים לתקשורת, גם מייחסים תשומת לב רבה לגובה הלפיד וסבורים כי ככל שלפיד האש גבוה יותר כך קצב הפקת הנפט גדולה בהתאם.

יש לציין כי במבחני ההפקה האחרונים שבוצעו בקיץ, גבעות מכרה את הנפט שהופק (כ-6,000 חביות) לחברת בזן, לפי מחיר נמוך יחסית של פחות מ-60 דולר לחבית. לא מן הנמנע כי גם כמות הנפט המופקת הפעם נמכרת גם היא לבזן, ומכאן ההסבר למיכליות הפוקדות את האתר. עם זאת, לא ידוע כמובן מהי כמות הנפט הנמכרת.

"כשאתה מקלף את כל ההתנהלות של השנה האחרונה, יש שם ב'מגד 5' משהו אמיתי בסופו של דבר", אמר ל"גלובס" גורם בשוק ההון המקורב לנושא. "דוח הרזרבות שהם פרסמו נותן משהו שעל סמך זה ניתן לבצע מודלים והערכות שווי. באשר לגובה לפיד האש - אין לזה שום משמעות, חד משמעית".