כך תטוסו להופעות הכי חמות באירופה במחיר אטרקטיבי

אלטון ג'ון, רוג'ר ווטרס, קיילי מינוג, אריק קלפטון, בון ג'ובי וטייק ד'אט נמצאים במרחק כמה שעות טיסה ■ המחיר: 500-800 אירו לאדם לחבילה של מספר לילות הכוללת טיסה, לינה וכרטיסים

"ערב טוב תל-אביב" כבר הפכה לשורת מחץ אצל מוזיקאים מכל רחבי העולם שנוחתים בישראל בכל קיץ בשנים האחרונות. אפילו מדונה (אסתר, בשבילנו) חתמה את סיבוב ההופעות העולמי והמושקע שלה בשתי הופעות ענק בפארק הירקון.

אבל שעה שהקיץ מביא איתו הרבה כוכבים, החורף שקט מאוד. באירופה, לעומת זאת, לא נפסק מטר הכוכבים שאמנם לא מגיעים באותו קצב מסחרר של הקיץ אבל עדיין מעטרים את הבמות.

בחברות התיירות וגם בציבור הישראלי כבר זיהו את ההזדמנות המסתתרת מאחורי התופעה: הטיסות ריקות יותר ולכן זולות יותר, מחירי ההופעות אטרקטיביים יותר וההזדמנות ליהנות מקצר קור אירופאי אמיתי קורצת לכולם.

"מדובר בטרנד שצובר תאוצה מדהימה ב-5 שנים האחרונות", מספר אריאל אטיאס, מנכ"ל וואלה! טורס. לדבריו, "יש הרבה אמנים שלא מגיעים להופיע בישראל, עם קהל מעריצים מקומי שמקדם את ההופעות בעצמו. מלבד ההופעה עצמה, הטסים נהנים גם מטיולים יומיים ביעד המופע, אפשרות שופינג ושינוי אווירה". לדבריו, תיירות המוזיקה וההופעות מהווה כבר כיום נתח של 10%-15% אחוזים מהיקף שוק התיירות היוצאת מישראל ומגלגלת מחזור שנתי מרשים של 8-10 מיליון דולר. לכן, לא מפתיע שברבות מסוכנויות הנסיעות כבר נפתחו מחלקות שלמות העוסקות בתופעה.

הגעתה של ליידי גאגא עם סיבוב ההופעות שלה לאירופה בחודשיים האחרונים נתנה את הסימן הסופי שמדובר בתופעה, כשישראלים רבים לא נתנו אפילו לסופת השלגים הקשה בשדות התעופה למנוע מהם את המסע.

בכל חברות התיירות מציינים כי בחודשים מאי-יולי מתקיימים גם פסטיבלים ידועים של הופעות חיות בכל רחבי היבשת. כך, למשל, מתקיים בחודש יוני פסטיבל ROCK IM PARK בקרבת העיר פראג שבצ'כיה, הנחשב לאחד מפסטיבלי הרוק הגדולים באירופה. עד כה ידוע כי באירוע השנה ישתתפו להקות כמו קולדפליי ו"קינגס אוף ליאון" הגלגל"צית, אך טרם נסגר סופית לוח ההופעות.

אלטון ג'ון, לונדון

הסנונית הראשונה בלוח ההופעות לחצי השנה הקרובה היא זו של אלטון ג'ון המארח את ריי קופר במופע מיוחד בבית האופרה של לונדון ב-28 בינואר השנה.

אמנם לא חלפה שנה מאז נהנינו כאן בארץ מזיו פניו ושיריו של אלטון ג'ון, אבל מי שהחמיץ או מתגעגע בהחלט יוכל ליהנות מההופעה הכפולה.

החבילה: בחברת קווי חופשה מציעים חבילה מיוחדת הכוללת טיסה ללונדון, 3 לילות במלון 3 כוכבים "רויאל נשיונל" בראסל סקוור עם ארוחת בוקר וכרטיס כניסה להופעה.

המחיר המלא: 800 אירו לאדם בחדר זוגי.

קיילי מינוג, פריז

מרבית ההופעות האחרות מתוכננות לחודשי האביב אך מכירת הכרטיסים אליהן כבר בעיצומה. הכוכבת של חודש מרץ באירופה צפויה להיות הזמרת האוסטרלית קיילי מינוג, שתופיע בפריז. הופעותיה ידועות במיניות מתפרצת וממכרת כמו גם בלהקה של עשרות רקדנים ורקדניות.

החבילה: רשת פלאנטו מציעה דיל הכולל טיסה, שהייה של 3 לילות בתאריכים 13-16.3 במלון 3 כוכבים בבירת צרפת, כניסה להופעה, העברות ומיסי נמל. ניתן לרכישה באתר האינטרנט של החברה.

מחיר: תמורת 739 אירו לאדם בחדר זוגי.

רוג'ר ווטרס, פראג

עוד בסוף מרץ צפוי לנחות באירופה רוג'ר ווטרס בהופעה מיוחדת עם כל להיטי "פינק פלויד". אחרי שכבש אצלנו את שדות החומוס שליד ירושלים והצליח לגרום לפקקי תנועה היסטוריים - יופיע המוסיקאי המחונן באתרים קצת יותר שגרתיים בברצלונה ובפראג.

החבילה: החבילה הזולה ביותר מציעה טיסות סדירות, 3 לילות במלון 4 כוכבים על בסיס ארוחת בוקר, העברות וכרטיס בעמידה.

מחיר: 550 אירו לאדם בוואלה! טורס. תמורת 50 אירו נוספים (כלומר 600 אירו לאדם) ניתן לקבל את החבילה עם כרטיס ישיבה לקטגוריה 1 באולם.

אריק קלפטון, לונדון

ואם כבר נוסטלגיה, הנה עוד הצעה מפתה למי שחצה את גיל שלושים.

אריק קלפטון צפוי לשים פעמיו ללונדון לאולם המפורסם ביותר ביבשת, הרויאל אלברט הול. אגב, האולם הזה נחשב גם לאולם עם האקוסטיקה הטובה ביותר בעולם.

החבילה: באיסתא ובוואלה! טורס מציעים חבילה הכוללת יציאה ב-19 במאי, שלושה לילות במלון 4 כוכבים במרכז העיר עד22 לחודש וכרטיסים להופעה בקטגוריה הטובה ביותר (קטגוריה 1).

מחיר: 800 דולר לאדם, כולל העברות ומיסי נמל.

Take That, לונדון

לוח ההופעות לא נגמר כאן: הופעת האיחוד של להקת Take That הבריטית והסולן רובי וויליאמס מעוררת הרבה הדים בממלכה כבר הרבה זמן, וגם הנוסעים הישראלים מוזמנים לטעום מההיסטריה (עד כמה שאפשר לטעון להיסטריה כשמדובר בנימוס האנגלי), ולהצטרף להמוני המעריצים באצטדיון וומבלי.

החבילה: 4 לילות במלון 3 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר ב-6-10 ביולי, עם כרטיסים להופעת האיחוד והעברות.

המחיר: 895 אירו לאדם בחדר זוגי (פלאנטו) או 750 פאונד לאדם (איסתא).

ג'ון בון ג'ובי, אתונה

עוד בחודש יולי, הרוקיסט שהפך לכוכב דרמת הטלוויזיה "אלי מקביל", ג'ון בון ג'ובי, מגיע להרעיד את אתונה ולהוכיח שגם כשהכלכלה ברצפה אפשר לתת בראש עם להיטים כמו It's My Life ו-Living on a Prayer.

קרבת היעד הופכת את החבילה הזו לזולה מעט יותר על אף הפופולריות של הלהקה.

חבילה: דיל של 4 לילות במלון 4 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר בין התאריכים 18 ו-22 ביולי, כולל כרטיסים להופעה.

המחיר: 612 אירו לאדם בחדר זוגי (וואלה! טורס ואיסתא).

פו פייטרס, לונדון

הופעה נוספת הצפויה ביולי בלונדון היא זו של להקת הפו פייטרס, שייסד חבר להקת נירוונה לשעבר, דייב גרוהל, וכבשה מאז את כל מצעדי הפזמונים עם להיטי רוק מקפיצים.

החבילה: אתר האינטרנט ontour.co.il מציע דיל להופעה הכולל יציאה ב-1.7, שני לילות בתוך לונדון ולילה נוסף במילטון קיינס שמחוץ ללונדון - שם מתקיימת ההופעה, אליה כולל הדיל גם כרטיסים בעמידה.

המחיר: 767 אירו לאדם בחדר זוגי, אך אינו כולל את נסיעת הרכבת למילטון קיינס וממנה בחזרה ללונדון.

לא רק הופעה, גם כדורגל

בחברות התיירות לא שוכחים גם את הגבר הישראלי חובב הכדורגל, ומציעים חבילות משולבות הכוללות הופעה ומשחק כדורגל. מדובר בעיקר בחבילות המוצעות לברצלונה ולבריטניה - שם הכדור תמיד עגול, הדשא כמעט-תמיד ירוק והכדורגל תמיד מוצלח.

החבילה: קווי חופשה מציעה 6 לילות לברצלונה עם אוטובוס צמוד ומדריך הכולל משחק בליגת האלופות (משלב שמינית הגמר) בין ברצלונה לארסנל, הופעה של מלכת הפופ קיילי מינוג, שהות במלון 4 כוכבים על בסיס חצי פנסיון וטיסות עם "סאן-דור".

המחיר: 1,090 אירו לאדם בחדר זוגי.

* המחירים נמסרו על-ידי סוכנויות הנסיעות ובאחריותן