שוק המשחקים החברתיים כבר שווה מיליארד דולר

לפי נתוני חברת המחקר eMarketer, הפרסום בשוק זה צפוי להסתכם השנה ב-192 מיליון דולר, בעוד שמכירות מתנות וירטואליות במשחקים החברתיים יסתכמו ב-653 מיליון דולר

תחום המשחקים החברתיים נחשב לחם במיוחד, מאז הוציאה חברת זינגה את המשחק פארמוויל אי-שם ביוני 2009. רק שנה וחצי חלפה מאז, וכבר השוק הזה צפוי להגיע להכנסות של מיליארד דולר השנה - כך על-פי הערכות של חברת המחקר eMarketer.

לפי נתוני החברה, כ-62 מיליון משתמשי אינטרנט אמריקניים, או 27% מהאנשים המחוברים לרשת, ישחקו במשחק אונליין השנה. ב-2010 ההיקף היה של 53 מיליון משתמשים שנחשפים לעשרות פרסומות במשחקים החברתיים ומוציאים כסף על רכישת מתנות וירטואליות ופרסומות.

"הגידול במספר הגולשים שישחקו במשחקים החברתיים לצד הגידול הצפוי בהכנסות מציגים הזדמנות למפרסמים להציג את המותגים שלהם דרך הפלטפורמה הזו", אומר פול ורנה, שערך את המחקר ב-eMarketer.

"אף שפחות מ-6% מהשחקנים האמריקניים יוציאו כסף על מתנות וירטואליות בהיקף של 653 מיליון דולר בארה"ב בלבד", אומר ורנה. "אנחנו צופים לראות יותר מותגים של מתנות וירטואליות לאחר שהמשחקים החברתיים יתבגרו בשנתיים הקרובות".

ההכנסות העיקריות בתחום המשחקים החברתיים הגיעו בשנתיים האחרונות ממכירת מתנות וירטואליות, כשהכוונה לסחורה וירטואלית שהגיימרים יכולים לרכוש כדי לשדרג את יכולותיהם במשחק. חלק זה יהווה את נתח ההכנסות הגדול ביותר גם ב-2010, לפי חברת eMarketer.

המפרסמים ימשיכו להשקיע השנה גם בתחום הפרסומות במשחקים החברתיים, והם צפויים להוציא 192 מיליון דולר עבור תחום זה, מה שיהווה גידול של 60% לעומת השנה שעברה. ב-eMarketer צופים כי ההוצאה על פרסומות תגדל ב-41% ב-2012.

הגידול ברווחים מפרסום במשחקים - מ-14.1% ב-2010 ל-20.5% ב-2011 - יהפכו למקור הכנסה לא מבוטל עבור המפתחים.

היום אפשר למצוא משחקים שונים בחנויות האפליקציות של יצרניות הטלפונים הסלולריים שנמכרו בעבר בתשלום והיום אפשר להשיג אותם בחינם, כשהן מבוססות פרסום. כנראה, יצרניות המשחקים הגיעו למסקנה כי שיטת הכנסה זו טובה יותר במקום תשלום חד-פעמי של מספר דולרים עבור הורדת המשחק.

דוגמה להצלחה של המשחקים החברתיים אפשר לראות במשחק החדש שהשיקה זינגה בתחילת חודש שעבר בפייסבוק, Cityville. 290 אלף משתמשים ברשת החברתית שיחקו בו ב-24 השעות הראשונות להשקתו. בזינגה ציינו כי כ-25% מהשחקנים כבר פתחו עסקים וירטואליים בערים המנוהלות על-ידי חבריהם במשחק, פעולה שמתאפשרת רק לאחר לפחות 15 דקות של משחק.

ההשקה של CityVille היא השלישית של זינגה ב-2010, שהוציאה גם את המשחקים Treasure Isle ו-FrontierVille באפריל וביוני אשתקד, בהתאמה.

שוק המשחקים
 שוק המשחקים