מירס תנסה למנוע ממוסט להצטרף למכרז הסלולר

מנכ"ל מירס אברשה בורשטיין על הצטרפות מוסט לקבוצת גזבייה ניאל: "בגידה, מעילה באמון ועריקה" ■ ניאל הגיע היום לביקור בזק בישראל

זירת המכרז למפעיל סלולרי נוסף ממשיכה להתחמם. אחרי שפטריק דרהי, הבעלים של החברות HOT ומירס, דרש ממיכאל גולן (בוקובזה) שלא להתמודד במכרז בראש קבוצה עצמאית, מופנית דרישה דומה גם לאורן מוסט, מי שעומד בראשות הצוות שמכין את המענה למכרז. ל"גלובס" נודע שאברשה בורשטיין, מנכ"ל מירס, הודיע שבכוונתו לפעול כדי למנוע ממוסט לעמוד בראשות הצוות של בוקובזה וגזבייה ניאל, משום שמוסט היה תחת חוזה ייעוץ במירס, והפסיק אותו במטרה לעבור לקבוצה מתחרה.

בורשטין הביע כעס רב על החלטתו של מוסט לעבור לקבוצה המתחרה וכינה זאת בגידה, מעילה באמון ועריקה. בורשטין אמר ל"גלובס" כי שמע על החלטת מוסט רק לאחרונה, וכי הוא אינו מתכוון לעבור על כך בשתיקה. בכך מגיעה לשיאה המתיחות בין קבוצת דרהי לקבוצה הצרפתית של ניאל, ונדמה כי הקבוצות, שמתחרות ביניהן בצרפת, מעתיקות את התחרות גם לישראל.

לאחרונה פירסם "גלובס" כי דרהי מתכוון למנוע ממיכאל גולן להתמודד במכרז בטענה שגולן היה מעורב ברכישת מירס מטעמו של דרהי ושימש כנציגו בחברת הוט. הצדדים מנהלים התכתשות משפטית, ולדברי מקורות בהוט, לא מן הנמנע שגם במקרה של גולן ינסה דרהי לעצור את ההתמודדות שלו בבית משפט.

מה שעולה מההתכתשות בין הקבוצות הוא שכנראה בהוט חוששים מאד מההתמודדות של ניאל, והדבר גורם להם לפעול בכל האמצעים האפשריים על מנת לסכל את ההשתתפות שלהם במכרז. דרהי הוא הבעלים של חברת הכבלים הצרפתית נומריקבל וניאל הוא הבעלים של חברת Free שחוללה מהפכה בשוק הצרפתי, וכעת נכנסת גם לשוק הסלולר ומקימה רשת חדשה בדור השלישי. מוסט מסר בתגובה: "אני מאוד מכבד את מירס ואת מנהליה. אני מודע היטב להתחייבויות שלי ומקפיד הקפדה יתרה לעמוד בהן".

במכרז שפירסם משרד התקשורת, ושאמור להיסגר ב-5 בפברואר, מוקצות שתי רצועות תדרים בתחום ה-2.1 ג'יגה הרץ. במכרז משתתפות חמש קבוצות שנמצאות במרוץ כדי להספיק לענות על כל דרישות המכרז. הקבוצות הן: 1. מירס 2. משפחת גרמזיאן 3. קבוצת דורון ומייקל גלפנד 4. גזבייה ניאל ומיכאל גולן ו-5. חזי בצלאל. בשלב הראשון יציגו החברות תוכניות עסקיות והנדסיות, יוכיחו שהן מסוגלות לעמוד בתנאי הסף, ולאחר מכן יעלו לשלב הסופי למכרז על הכסף, שצפוי להיות מכרז מקוון. על פי הערכות, בסוף פברואר או בתחילת מארס, ייבחרו הזוכים.

ובינתיים הגיע היום (א') ניאל לארץ לביקור בזק, על מנת לעמוד מקרוב אחר ההתקדמות בהכנות למכרז. ניאל הגיע היום בצהריים למשרד התקשורת על מנת להיפגש עם המנכ"ל עדן בר טל. בתחילה ניסו ניאל ואנשיו להיפגש גם עם שר התקשורת משה כחלון, אך בשל צפיפות בלוח הזמנים של כחלון לא ניתן היה לארגן את הפגישה.

נציין כי שותף נוסף בקבוצה של ניאל, שעליו נודע היום, הוא בעליה של רשת האופנה Naf-Naf, פטריק פריינטה.