ת"א סגרה במגמה מעורבת והתעלמה מהזעזוע הפוליטי

בוול סטריט לא יתקיים מסחר ■ המעו"ף איבד בסיום 0.3% ■ מפלגת העבודה התפרקה: אהוד ברק ועוד 4 חברי כנסת הכריזו על פרישה מהמפלגה ■ פרוקוגניה זינקה 34.4%

המסחר בבורסה של תל-אביב התנהל במהלך כל שעות היום (ב') במגמה מעורבת, כשמדד המעו"ף נסוג מעט מרמות השיא שאפיינו אותו בשבוע האחרון. זאת, לאחר שבאסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת עם נטייה לירידות ובאירופה מתנהל המסחר במגמה מעורבת, תוך מחזורי מסחר דלילים. היום, נזכיר, לא יתקיים מסחר בניו-יורק לרגל יום מרטין לותר קינג. בשוק המקומי, באירופה ובוול סטריט ממתינים להמשך פרסום דו"חות כספיים על ידי חברות מובילות בימים הקרובים.

מפלגת העבודה מתפרקת

הטלטלה הפוליטית בארץ לא משפיעה באופן ישיר על הבורסה או על מגזר מניות הנפט והגז: יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, הודיע הבוקר על פילוג מהמפלגה יחד עם 4 חברי מפלגה נוספים: שלום שמחון, מתן וילנאי, אורית נוקד ועינת וילף, המהלך היה מתואם עם רה"מ נתניהו וההערכות במערכת הפוליטית הן כי מתן וילנאי ואורית נוקד יקודמו לשרים. המפלגה החדשה תיקרא "עצמאות". ועדת הכנסת אישרה את פיצול סיעת העבודה. בעקבות המהלך הודיעו השרים הרצוג, ברוורמן ופואד על התפטרותם מהממשלה.

בעולם, נרשמה הבוקר נפילה חדה של כ-3% בבורסת שנחאי לאחר שהמימשל הסיני הורה לבנקים להעלות את הרזרבות שלהם לצורך מתן אשראי לשוק הנדל"ן. "השווקים עברו מפסימיות מוגזמת לפני מספר חודשים לאופטימיות מוגזמת כיום. לכן, אין הרבה מקום להפתעות טובות בדו"חות או בנתוני המאקרו וכל אכזבה קטנה עלולה להביא לתיקון חד למטה. נושאי ההידוק המונטיארי בסין ימשיכו ללוות אותנו עוד זמן מה", אמר לבלומברג ניידר נעימי, אסטרטג שווקים מסידני.

נתניהו: אכריע בעניין המסים על תגליות הגז עוד השבוע

לשכת ראש הממשלה הודיעה אמש כי בנימין נתניהו יודע עוד השבוע על החלטתו בנוגע למסקנות ועדת ששינסקי. זאת, לאחר שבשבוע האחרון קיים נתניהו סדרה של פגישות והתייעצויות עם שורה של גורמים המעורבים בנושא, ובכללם נציגי קבוצת דלק ונובל אנרג'י.

ועדת ששינסקי המליצה להגדיל את חלקה של הממשלה בהכנסות העתידיות מתגליות הגז והנפט בישראל לרמה של 52%-62%, לעומת כשליש היום. מדובר בהמלצות מרוככות לעומת המלצות הביניים, שדיברו על העלאת חלקה של המדינה (מסים ותמלוגים) לשני שלישים מההכנסות.

ובתוך כך החליטה היום ועדת הכלכלה להפוך את החלטתה ולתמוך במסקנות ששינסקי. בהודעת הוועדה נכתב: "ועדת הכלכלה סבורה כי ראוי לשנות את המשטר הפיסקלי על משאבי הגז הקיימים והיא מברכת את ששינסקי ומודה לו".

על רקעכל אלה נרשמה היום במניות סקטור הגז-נפט מגמה מעורבת לאחר שאתמול רשמו מניות הגז-נפט ירידות חדות במהלך המסחר אולם בסיומו נרשמה בהן מגמה מעורבת. ביניהן נציין את רציו אבנר דלק קידוחים וגבעות שירדו, ולעומתם ישראמקו שרשמה עלייה.

מי יזכה בחלק השני בחוזה אספקת הגז לחברה לישראל ל-20 השנים הקרובות? לאחר שהחברה חתמה על חוזה לרכישת גז מספקית הגז המצרית EMG ב-4 מיליארד דולר בחודש שעבר, כעת מגיע הקרב על החצי השני של החוזה, גם הוא בהיקף 4 מיליארד דולר.

הבוקר דיווחנו כי חברה לישראל שיגרה מכתב לשותפויות "תמר" ומסרה להן כי אם ברצונן לחתום על החלק השני של חוזה הגז, עליהן להעביר התחייבות בכתב עד חודש פברואר ולפיה יעמדו השותפויות בלוחות הזמנים של אספקת הגז. ב"תמר" שותפות בין השאר ישראמקו, אבנר, דלק קידוחים ואלון. בתגובה אמר היום בכיר בקבוצת דלק ל"גלובס": "אם החברה לישראל לא רוצים אותנו - שיילכו למצרים. אנחנו יכולים לייצא הכל לחו"ל".

בעל מניות בחברת מכתשים אגן הגיש לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה נגד מכתשים וכור (בעלת השליטה במכתשים) והוא מבקש להכיר בה כתביעה ייצוגית. התובע קובל על העסקה למכירת מכתשים אגן לכמצ'יינה ומחיקת מניותיה מהמסחר בבורסה, וטוען כי העסקה מקפחת את ציבור המשקיעים הפרטיים.

חברת בריינסוויי דיווחה היום על תוצאות ביניים בניסוי שביצעה במרכז לבריאות הנפש שלוותה. על פי תוצאות הניסוי, הפעלת ערוץ אחד של הסטימולטור הרב-ערוצי מאפשרת להגיע לביצועים זהים לאלה של סטימולטור קונבנציונלי חד ערוצי. עוד דיווחה בריינסוויי כי היא קיבלה את אישור משרד הבריאות לביצוע ניסוי קליני שמטרתו לבדוק את היעילות של מכשיר ה-Deep TMS וסליל ה- H-Coil שפותח בחברה בטיפול בחולים הלוקים בתסמונת טורט. הניסוי צפוי להתחיל בתוך כחודשיים וצפוי לארוך כ-12 עד 18 חודשים.

בחברת מנופים הכחישו הבוקר את הפרסומים השונים בנוגע לעתודות הנפט ברשיון "שמן". בהודעה ששיגרה החברה לבורסה נאמר כי "לאור הפרסום הבוקר, בדבר כוונתם של ג'קי בן זקן וחיים לייבוביץ' (בעל השליטה בחברת ACC), להציג בכנס משקיעים היום נתוני דוח שנערך על בסיס המידע הגולמי שנאסף ב-20 השנים האחרונות במקום, כולל קידוח האקספלורציה שבוצע בו לפני כמה שנים, לפיו עתודות הנפט המוערכות ברישיון "שמן" (לשעבר "מד אשדוד") הן 270-350 מיליון חביות, מתכבדת מנופים פיננסים לישראל להבהיר כי בידי החברה טרם נתקבלו נתוני הדוח האמור וכי אין ביכולתה של החברה בשלב זה כדי לאמת נתונים אלו".

צחי סולטן וניר פלג מצויים במו"מ מתקדם לרכישת השליטה בחברת פרוקוגניה . כך דיווחה אתמול (א') החברה לבורסה. על פי הדיווח נמסר לחברה ע"י שרו נאמנים המחזיקים בנאמנות בחלק מהמניות והאופציה של החברה בעבור הקרנות של אייפקס, אוורגרין, סטאר, ויטלייף וכור.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]