מחקר: משחקי וידיאו מפתחים בעיות התנהגות אצל ילדים

מהמחקר, שנערך בסינגפור ובדק למעלה מ-3,000 תלמידים במשך שנתיים, עולה כי כמעט אחד מתוך כל 10 תלמידים היה מכור למשחקי וידיאו - וכי רובם יסבלו מכך כל חייהם

מחקר חדש ומעורר מחלוקת טוען כי ילדים המבלים זמן רב מול משחקי מחשב מפתחים בעיות התנהגות - אך יש גם מי שמטיל בו ספק.

מהמחקר, שנערך בסינגפור ובדק למעלה מ-3,000 תלמידים במשך שנתיים, עולה כי כמעט אחד מתוך כל 10 תלמידים היה מכור למשחקי וידיאו - וכי רובם יסבלו מכך כל חייהם.

המחקר מצא כי המכורים נוטים יותר לבעיות התנהגותיות גם מלכתחילה, אך מתברר כי משחקי המחשב המרובים הוסיפו על צרותיהם.

דיכאון, החרדות והפוביות החברתיות של הילדים המתמכרים מתדרדרים - וכך גם הציונים שלהם", אומר אחד מעורכי המחקר, דאגלס ג'נטיל, המנהל את מעבדת מחקר המדיה באוניברסיטת איווה בארה"ב. "כשהילדים נגמלו, השתפרו הדיכאון, החרדות והפוביות".

מהמחקר עולה כי התלמידים משחקים כ-20 שעות בשבוע בממוצע, כש-9% ל-12% מהבנים הוגדרו כמכורים - לעומת רק 3%-5% מהבנות.

אך יש גם מי שמטיל ספק. "ממחקר שניהלתי עולה כי משחק רב במשחקי וידיאו איננו בהכרח ממכר, וכי גיימרים יכולים לשחק במשך תקופות ארוכות ביותר ללא כל תוצאות לוואי שליליות", אומר מארק גריפית'ס, מנהל היחידה למחקרי גיימינג באוניברסיטת נוטינגהם טרנט שבבריטניה. "לו באמת 9% מכל הילדים היו מכורים למשחקי וידיאו, הרי שהיו מרפאות להתמכרות בכל עיר גדולה".

לדבריו, ייתכן כי הבעיה נעוצה בכך שהמחקר בוחן עיסוק מרובה במשחקים ולאו דווקא התמכרות אליהם. "ילדים שמשחקים משחקי וידיאו שעתיים-שלוש ביום זה נורמלי - ופשוט מחליף פעילויות כמו צפייה בטלוויזיה", הוסיף.