האחיות שובתות בבתי-החולים: "חולים מתים בגלל העומס"

במחאה על העומס והצפיפות ועל התפוסה שעולה בכל המקרים על 100%, יפתחו הבוקר האחיות בשביתה ויסרבו לקלוט מאושפזים חדשים ■ האחיות לא שובתות במחאה על תנאי שכרן

לאחר שהסתיימה שביתת הפרקליטים ובצל העיצומים של עובדי משרד החוץ, תפתח הבוקר (ד') הסתדרות האחיות הארצית בשיבושים, ולא תאפשר אשפוז חולים במחלקות פנימיות שבהן התפוסה עולה על 100%. האחיות אינן שובתות במחאה על שכרן, אלא דורשות תוספת כוח אדם ומיטות למחלקות.

יש לציין, כי בשונה מהשביתות האחרונות במשק, בכוונת האחיות להגיע לעבודתן מדי יום ולהמשיך בפעילות השגרתית. כאמור, השירות היחיד שיושבת הוא קבלת חולים חדשים במחלקות פנימיות עמוסות במיוחד. הסתדרות האחיות אף מדגישה כי מדובר בשביתה "למען הציבור והמאושפזים". העיצומים לא יכללו את בתי החולים לילדים.

"איננו יכולים לתפקד בתת תנאים"

במשרד הבריאות, שם הביעו תמיכה במאבק האחיות, קראו הבוקר למשפחות המאושפזים להביא עמם בני משפחה שיסייעו בטיפול. בנוסף, הוחלט לבטל ניתוחים לא דחופים במיוחד. צעדים נוספים אותם הנחה משרד הבריאות לבצע כוללים שחרור חולים קשישים והעברתם למוסדות גריאטריים ותגבור חדרי המיון הפנימיים.

"איננו יכולים לבצע את תפקידנו בתת תנאים", אמרה אתמול יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן. "אנחנו דורשים פיתרון אמיתי למצוקת האשפוז", הוסיפה.

הלילה נעשה ניסיון האחרון למנוע את השביתה, אך המשא ומתן בין הסתדרות האחיות לבין נציגי משרד האוצר עלה על שרטון. ממשרד הבריאות נמסר אמש כי נעשים כל המאמצים "כדי לקרב בין הצדדים ולהביא להסדרה של מצוקת האשפוז וקשיי העבודה של האחיות".

"חולים מתים בגלל הצפיפות והעומס"

בתוך כך, מכתבה שמפרסם הבוקר כתב ישראל היום רן רזניק עולה כי מנכ"ל משרד הבריאות ד"ר רוני גמזו הזהיר לאחרונה בתכתובת עם בכירי משרד הבריאות כי הצפיפות במחלקות השונות יכולה להביא לאובדן חיי אדם. "כל יום נפגע הטיפול עד כדי איבוד חיים", הזהיר ד"ר גמזו.

מהמכתב עולה כי חולים רבים מתו לאחרונה בבתי החולים הציבוריים בגלל עומס העבודה על הצוות הרפואי. ד"ר גמזו אף הביע את חששו כי חלק ממקרי הרשלנות הרפואית שנחקרים במשרד הם תוצאה של תנאי האשפוז הבלתי הולמים בבתי החולים.