כלל פיננסים חותך המלצות למניות הגז: "רציו תרד ב-18%"

היום שאחרי החלטת נתניהו: אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים חותך המלצותיו למניות סקטור חיפושי הנפט והגז ■ המחיר לרציו הופחת ל-50 אגורות ולישראמקו ל-39 אגורות

ירון זר, אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים חותך המלצותיו למניות סקטור חיפושי הנפט והגז יום לאחר שרה"מ נתניהו אימץ במלואן את המלצות ועדת ששינסקי. לישראמקו , אבנר ולדלק קידוחים הוריד האנליסט את ההמלצה ל"תשואת שוק" ואילו מניית רציו סופגת ממנו הפחתת המלצה ל"תשואת חסר" ונותן לה מחיר יעד של 50 אגורות הנמוך ב-18% מהמחיר הנוכחי.

את מחיר היעד לאבנר מוריד זר מ-3 שקלים ל-2.6 שקלים, מחיר הגבוה ב-5% מהמחיר הנוכחי. לדלק קידוחים מורידים את מחיר היעד מ-16.6 שקל ל-14.9 שקל, גם מחיר זה עדיין גבוה ב-5% המחיר הנוכחי בשוק. ולישראמקו מוריד זר את המחיר מ-50 אגורות ל-39 אגורות ומחיר היעד הנ"ל נמוך ב-7% מתחת למחיר הבסיס של המניה הבוקר בבורסה.

זר מציין כי "החלטה זו מהווה הפתעה למשקיעים ועבורנו שכן ציפינו לריכוך נוסף בהמלצות, בעיקר בנוגע ל"תמר". לאור זאת, אנו מורידים את מחירי היעד וההמלצות לשותפויות הגז".

זר מזכיר כי פוטנציאל הנפט אינו מגולם במחירי היעד של כלל פיננסים.לדבריו "הפרס בתרחיש שבו אולי ימצא נפט ב"לוויתן" בימים הקרובים עשוי להיות ענק". לדבריו מציאת נפט בלוויתן תצביע על פוטנציאל נוסף באיזור באותה השכבה, ובפרט על סיכוי גבוה לנפט ב"תמר" הודות למאפיינים הדומים וסמיכות המבנים".