עתירה לבג"ץ נגד קצבת האברכים: "אפליה פסולה, שיקולי קואליציה"

התאחדות הסטודנטים, המרכז לפלורליזם יהודי, תנועת אומ"ץ ועמותת חדו"ש עתרו לבג"ץ בדרישה לבטל את החלטת הממשלה בנוגע להבטחת ההכנסה לאברכים - כך דווח בגלי צה"ל

השופטים ביטלו, הממשלה אישרה בשנית, והבוקר (א') סוגית קצבאות הבטחת ההכנסה הניתנות לאברכים חוזרת לבג"ץ.

שורה של ארגונים, ובהם התאחדות הסטודנטים, המרכז לפלורליזם יהודי, תנועת אומ"ץ ועמותת חדו"ש, הגישו עתירה לבג"ץ בדרישה לבטל את החלטת הממשלה בנוגע לקצבאות האברכים - כך דווח בגלי צה"ל.

החלטת הממשלה מחודש דצמבר האחרון האריכה את תוקף היוזמה המקנה לתלמידי הישיבות הלומדים בכולל את הזכות לקבל קצבת הבטחת הכנסה.

"מתוך שיקולים קואליציוניים קצרי-טווח בחרה הממשלה לשמר את המצב הבלתי חוקי", נכתב בעתירה. "ממשלת ישראל נתנה את ידה להנצחת התופעה הפסולה של העדפתן של קבוצות לומדים מסוימות על פני אחרות, מבלי לדרוש מהן את הדרישה הבסיסית הקבועה בחוק הבטחת הכנסה - מיצוי כושר השתכרות כתנאי לתמיכת המדינה".

בעתירה נטען כי ההצעה מפלה בין אברכים לסטודנטים. בנוסף היא מנציחה את הרחקת האברכים ממעגל העבודה.

על-פי המתווה שאושר תינתן קצבה למשך 5 שנים בלבד, כאשר ב-4 השנים הראשונות תינתן קצבה מלאה בסך של עד 1,040 שקל בחודש. השנה החמישית תהווה שנת השתלבות בשוק העבודה, ובה תינתן קצבה מופחתת. אברכים בני 29 ומעלה מוחרגים מההסדר.

עו"ד גלעד ברנע, המייצג את העותרים, טוען כי על בג"ץ לבטל את היוזמה הזו של השרים. "ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו מבקשת לשמר את האפליה הפסולה כלפי סטודנטים בני דתות אחרות וזרמים אחרים ביהדות. אי-אפשר להשאיר את הדבר הזה על כנו. בג"ץ ביטל בעבר את ההסדר - וכעת הממשלה מנסה להכשירו", הוא אומר.