טלנובלה עצובה: דורי מדיה הזהירה - ונפלה בכ-25%

תוצאות מפיקת הטלנובלות עבור 2010 תהיינה נמוכות משמעותית מתחזיות האנליסטים

דורי מדיה , מפיקת הטלנובלות שבשליטת נדב פלטי ותמי מוזס-בורוביץ', שוב מפיקה טלנובלה עצמית עם סוף שגורר בכי. החברה, הנסחרת בבורסה המשנית של אנגליה, פרסמה ביום שישי אזהרת הכנסות ורווח חמורה עבור השנה שחלפה, וכפועל יוצא איבדה מנייתה כרבע משווייה.

דורי מדיה מצפה כי הכנסותיה אשתקד ינועו סביב 45-48 מיליון דולר - טווח הנמוך באופן משמעותי מתחזיות האנליסטים בשוק ההון הבריטי. כפועל יוצא, גם המספרים שיעטרו את השורות התחתונות של החברה יהיו נמוכים משמעותית מאותן תחזיות.

ציבור המשקיעים לא נותר אדיש להודעת החברה - והמניה איבדה ביום מסחר אחד 24.4%, למחיר של 45 פני, המשקף שווי חברה צנוע של 20 מיליון דולר.

במהלך השנה האחרונה ירדה המניה בשיעור של 44%, ואילו מתחילת השנה מציגה המניה תשואה שלילית של 30%.

ההסבר שמספקת דורי מדיה לאזהרה מזכיר מקרים דומים, לאו דווקא של החברה. לדבריה, הכנסות משמעותיות שהיו אמורות להירשם במהלך המחצית השנייה של 2010 כתוצאה מפרויקט גדול תירשמנה במהלך השנה הנוכחית. זאת לאחר שהלקוח, מזמין ההפקה, התעכב ביישומה.

דורי מדיה מציינת בהודעה כי בקרוב תשלים את אותה עבודת הפקה, וכי חלק ניכר מהכנסותיה יירשמו במהלך השנה הנוכחית. את הגלולה המרה ניסתה החברה להמתיק באומרה כי "אינדיקציות ראשוניות מצביעות על כך ששנת 2011 תהיה שנה חזקה, וזאת הודות לביקוש להפקות של דורי מדיה".

החברה תפרסם את תוצאותיה המלאות לקראת סוף פברואר. כך או אחרת, הכנסות דורי מדיה אשתקד משקפות קיפאון לעומת 2009, ובמקרה הגרוע יותר - ירידה של 8% בקירוב. כך, גם בשקלול של אותן הכנסות שלבסוף יירשמו השנה, דורי מדיה לא היתה מציגה צמיחה מרשימה לעומת 2009. נכון לסוף יוני 2010, היו לחברה נכסים נזילים בשווי זעום של 910 אלף דולר.

מי שיכול לראות עצמו מאוכזב מהודעת החברה, הוא לא אחר מפויו זבלדוביץ' - אחד היהודים העשירים באנגליה. לפני כשנה וחצי השקיע זבלדוביץ' 3 מיליון דולר בחברה לפי מחיר של 100 פני. המחיר הנוכחי משקף הפסד בשיעור של 55% לזבלדוביץ' - תשואה מדאיגה גם עבור מיליארדר. לזבלדוביץ' יש 6.6% מההון.