דירקטוריון אפריקה אישר מענק של 6.5 מיליון ש' לאיזי כהן

בראיון שפורסם רק בסוף השבוע האחרון במגזין G של "גלובס" נשאל כהן האם מגיע לו בונוס, וענה: "אני לא רוצה להגיד, אבל הכנסותיי בהחלט נפגעו"

יום לאחר שעדכנה מהנעשה ברוסיה, מדווחת היום (ב') אפריקה כי דירקטוריון הקבוצה החליט להעניק למנכ"ל, איזי כהן, בונוס מיוחד בגובה של 6.5 מיליון שקל.

בראיון שפורסם רק בסוף השבוע האחרון במגזין G של "גלובס" נשאל כהן האם מגיע לו בונוס, וענה: "אני לא רוצה להגיד, אבל הכנסותיי בהחלט נפגעו".

הדירקטוריון וועדת הביקורת תיארו מצב בו כהן לא קיבל כל מענק מאז תחילת כהונתו ב-2008 בצל המשבר העסקי בו היא הייתה נתונה, וכן ויתר באופן חד-צדדי על כ-10% ממשכורתו הבסיסית החל מחודש ינואר 2009. מאידך, מציין הדירקטוריון, במהלך התקופה הזאת הוביל כהן "באופן נחוש, אחראי ומוצלח שורת מהלכים למימוש נכסים בהיקפים נכבדים על מנת לאפשר לחברה לעמוד בהתחייבויותיה, לצד ניהול הליכים מורכבים ואינטנסיביים לגיבושם ויישומם של הסדרי חוב חסרי תקדים בהיקפיהם ובמורכבותם".

הדירקטוריון מוסיף כי "בנסיבות המתוארות לעיל של עבודה מאומצת... ובהיעדר תגמול מיוחד לנוכח נסיבות יוצאות דופן אלו, התגבש צורך במתן תגמול נוסף למנכ"ל, הן מטעמי הגינות והן לצורך מתן מענה, ולו באופן חלקי, לציפיותיו הלגיטימיות של המנכ"ל ולשם הגדלת ההסתברות לשימורו בשורות החברה".

אתמול, נזכיר, דיווחה אפריקה כי אפי פיתוח, המרכזת את פעילותה ברוסיה, קיבלה את תעודת השלמת הבנייה מרשויות העיר מוסקבה לפתיחת קניון AFIMALL (או בשמה הקודם: מוסקו סיטי).

את שנת 2011 כולה פתחה הקבוצה בסערה כשדיווחה על השלמתן של 3 עסקאות גדולות: מכירת השליטה (74.5%) באפריקה מגורים לחברה הבת דניה סיבוס תמורת 648 מיליון שקל, מכירת מלוא אחזקותיה (37.5%) בחברת דרך ארץ הייווייז, זכיינית כביש 6, בתמורה לכ-502 מיליון שקל, ומכירת 50% מאחזקותיה בחברת מלונות למשקיעים פרטיים תמורת 180 מיליון שקל. 3 העסקאות יצרו לאפריקה השקעות תזרים נטו של כ-1.35 מיליארד שקל.