מרכנתיל: פישר משפיע גם על ריבית המשכנתאות הקבועה

דודי מייזליק, מנהל אגף המשכנתאות בבנק מרכנתיל: בעקבות העלאות הריבית האחרונות מסתמנת מגמת עלייה קלה בריביות גם באפיקי המשכנתא צמודי המדד

בנק ישראל הודיע אתמול (ב') כצפוי על העלאת הריבית במשק לחודש פברואר ב-0.25% לרמה של 2.25%. זאת לאחר 4 חודשים בהם הותיר נגיד הבנק, סטנלי פישר, את הריבית של כנה. בבנק ישראל מציינים כי ההחלטה "עקבית עם התהליך ההדרגתי של החזרת הריבית לרמה 'נורמאלית' שנועד לבסס את האינפלציה בתוך תחום היעד ולתמוך בהמשך הצמיחה תוך שמירה על היציבות הפיננסית".

דודי מייזליק, מנהל אגף המשכנתאות בבנק מרכנתיל, מעריך הבוקר כי "העלאת הריבית צפויה לחזק את מגמת המעבר למשכנתאות המבוססות על מסלולי ריבית קבועה או חצי קבועה. כמו כן, בעקבות העלאות הריבית האחרונות במשק, מסתמנת מגמת עלייה קלה בריביות גם באפיקי המשכנתא צמודי המדד ובריבית הקבועה שאינה צמודה. ייתכן כי מגמה זו תתחזק בעקבות העלאת הריבית האחרונה".

מייזליק מציין, כי "בחצי השנה האחרונה בלטה מגמה של מעבר לקוחות ממסלולי משכנתא בריבית פריים למסלולי משכנתא בריבית קבועה או חצי קבועה. אם עד לפני כשנה, המשכנתא הממוצעת הורכבה בעיקר ממסלול ריבית הפריים, הרי שעתה מסלולים אלה מהווים רק כ-50% מתמהיל הלוואה".

"להערכתי, מגמת המעבר למסלולי ריבית קבועה או חצי קבועה תתחזק בחודשים הקרובים, בציפייה להעלאות ריבית נוספות. מסלול הפריים לא ייעלם, אבל המשקל שלו בתמהיל ההלוואות יקטן, ויגיע להערכתי עד לרמה של כשליש מההלוואה בסוף השנה", אומר מייזליק.