עו"ד רועי בלכר עירער על הרשעתו המשמעתית

על בלכר, שהורשע בפגיעה בכבוד המקצוע, נגזרו קנס ורישום בתיקו בגין ביקורת שמתח על לינדנשטראוס בראיון ל"גלובס" ■ ועדת האתיקה של הלשכה ערערה בדרישה להחמיר את עונשו

עו"ד רועי בלכר, שותפו של עו"ד אלי זהר ומצוות סנגוריו של ראש הממשלה, לשעבר אהוד אולמרט, הגיש בימים האחרונים לבית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין ערעור על הרשעתו בעבירות של התנהגות שאינה הולמת ופגיעה בכבוד המקצוע, בעקבות הביקורת שמתח בראיון ל"גלובס" על מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס.

ל"גלובס" נודע כי במקביל לערעורו של בלכר על הרשעתו, ערערה גם ועדת האתיקה במחוז תל-אביב, בדרישה להחמיר את עונשו של בלכר ולגזור עליו גם עונש של השעיה על-תנאי מעריכת דין.

לפני כחודש וחצי גזר בית הדין המשמעתי המחוזי של הלשכה על בלכר עונש קל יחסית - אזהרה שתירשם בתיקו, וכן קנס לטובת קופת הלשכה בסך 3,000 שקל.

בלכר הורשע בדעת רוב בעבירות המשמעתיות, לאחר שכינה את לינדנשטראוס "תקלה", "רודף פרסום", והוסיף: "אני מקווה שבמינוי הבא של מבקר המדינה נחזור לשפיות".

"ביטויים לא מוצלחים"

בערעורו של בלכר, באמצעות עורכי הדין נבות תל-צור, טל שפירא וליאת ארזי, נאמר כי בית הדין שגה כשקבע כי "אין מחלוקת בין הצדדים שהביטויים מהווים עבירת משמעת", וכי לא בחן את הביטויים הללו לעומקם. "מן הראוי היה שבית הדין ידון בכל אחד מהביטויים הללו ויבהיר מדוע מדובר בביטוי המהווה עבירת משמעת", ולא סתם "ביטויים חריפים ולא מוצלחים".

במקביל לערעור על ההרשעה מערער בלכר גם על גזר הדין, וטוען כי נוכח הרשעתו היה על בית הדין להסתפק בהרשעה ולא להטיל עונש נוסף.

עוד טען בלכר כי בית הדין נמנע, בגזירת העונש, מלתת משקל מתאים לכך שההליך נגדו לווה בפרסומים תקשורתיים רבים, שפגעו בשמו הטוב של בלכר ובמוניטין שלו, והיוו "ענישה מוקדמת".

"יצוין בהקשר זה כי תלונת משרד המבקר הועברה ל'גלובס' בד-בבד עם הגשתה ללשכה, ובלכר למד לראשונה על התלונה מהתקשורת", נכתב בערעור. "טענת ועדת האתיקה, לפיה אין לראות במסירת העתק התלונה ל'גלובס' כהדלפה, וכי משרד המבקר היה רשאי למסור העתק של התלונה למי שרצה - עומדת בסתירה מוחלטת לקביעתה של ועדת האתיקה הארצית, שקבעה כי כאשר מתלונן משתמש בתלונה שהגיש לוועדה, ומפרסם אותה ברבים, עשוי הדבר להיות בגדר שימוש לרעה בהליך המשמעתי, ולהוות שיקול בהחלטה לגניזת התלונה".

השעיה על-תנאי

בערעור הנגדי, שהגישה ועדת האתיקה המחוזית של הלשכה, מתבקש בית הדין המשמעתי הארצי לגזור על בלכר השעיה על-תנאי ל-6 חודשים.

לטענתה, "בלכר הועמד לדין בגין התבטאויותיו לאחר שכבר התבטא בצורה לא ראויה כלפי המבקר בעבר, ותלונה בגין כך נגנזה לאחר שבחר להתנצל. בין נימוקי בית הדין להקלה בעונשו של בלכר היתה גם הנחת בית הדין כי בלכר הביע חרטה והפנים את הלקח מהרשעתו.

"לדעת ועדת האתיקה, בית הדין טעה. מדברי בלכר בבית הדין עולה כי לפחות לגבי חלק מהתבטאויותיו, בגינן הורשע, הוא סבור גם כיום כי אין בהן עבירה, וכי הוא עדיין סבור לגביהן כי הן התבטאויות ראויות. נוכח האמור, נראה כי הענישה המקילה איננה משיגה את תכלית הענישה המשמעתית. אינטרס הציבור והצורך לשמור על טוהר מחנה עורכי הדין, רמתו, שמו הטוב והאמון שהציבור רוחש לו, מחייבים החמרה בענישה וגזירת עונש של השעיה על-תנאי, כפי שביקשה ועדת האתיקה".

בלכר מסר: "לא אתייחס לדברים מאחר שמדובר בהליך תלוי ועומד". מוועדת האתיקה במחוז תל-אביב לא נמסרה תגובה.