בינתיים בפורטוגל: פלייקאסט מציעה משחקים בלי קונסולה

החברה הישראלית מקריית גת שלה סניפים באנגליה ובארה"ב מציעה את המשחקים על גבי תשתית של חברות הכבלים והלוויין

חברת OnLive לא לבד בשוק הקונסולות המבוססות מחשוב ענן, וגם לישראל יש מה להציע בתחום. חברת פלייקאסט (PlayCast), שסניפיה בקריית-גת, בקיבוץ משמרות (מרכז מו"פ), באנגליה ובארה"ב, מציעה שירות שמאפשר הפעלת משחקים על-גבי תשתית של חברות הכבלים והלוויין מבלי צורך בקונסולה פיזית.

השירות של פלייקאסט מציע משחקים ברמה של פלייסטיישן 3 או אקס בוקס 360, כשיש צורך רק לחבר שלט ולהירשם לשירות. מודל התשלום מבוסס על השכרת משחקים לתקופה מוגבלת או השכרת קטגוריה שלמה של משחקים, בדומה להשכרת סרטים או תוכניות טלוויזיה ב-VOD, דבר שחוסך לגיימר רכישת משחק פיזי, שעלותו יקרה.

לפלייקסט הסכמי תוכן עם חברות משחקים כמו אקטיווז'ן, THQ וקודמסטרס. חברות אלה מספקות לה את המשחקים שלהן בתוך פרקי זמן קבועים. לחברה יש קטלוג משחקים גדול, אולם כמו במקרה של OnLive, חברות שירצו לשחק בכותרים בלעדיים של יצרניות הקונסולות, דוגמת Killzone של סוני, לא ימצאו אותם כאן.

לאחרונה חתמה החברה על הסכם עם מפעיל תקשורת בפורטוגל, פורטוגל טלקום, ונמצאת במשא ומתן עם חברות באירופה, במזרח הרחוק ובארה"ב לחתימה על הסכמים נוספים. אף שהחברה ישראלית במקור, השירות עדיין לא זמין בישראל או בכל מקום אחר בעולם, רק בפורטוגל.

לפני יותר משנה ערכה פלייקסט ניסוי עם חברת הכבלים הוט ולאחר מכן גם עם חברת הלוויין yes להשקת השירות אצלם, אבל הדבר עדיין לא קרה. מנכ"ל החברה, גיא דה בר, נשמע סקפטי בנוגע להשקת השירות בישראל ב-2011. "השקת השירות בהוט תלויה רק בהם. אין בעיה להשיק את המוצר בארץ. אין שום מאמץ הנדסי וזה בעיקר ברמה של לחיצת יד והפעלה שלו. בשביל להשיק את המוצר ב-yes, הדבר דורש הרבה יותר עבודה הנדסית".

פלייקסט מעסיקה 20 עובדים וגייסה עד היום 12.6 מיליון דולר, 10 מיליון דולר מתוכם בשבוע האחרון. לדברי דה בר, הכסף שגויס מיועד לגיוס עובדים חדשים, שיפור המוצר והוספה של תכונות חדשות.

"אנחנו לא מתכננים להיכנס לעוד מפעילות באירופה מעבר למי שאנחנו במו"מ איתן כעת. כמו כן, אנחנו רוצים להוסיף למוצר תכונות של שירותי רשת כמו הפלייסטיישן Network של סוני והאקס בוקס לייב של מיקרוסופט", אומר דה בר.