וינשטיין יודיע עד יום ג' האם יגן בבג"ץ על מינוי גלנט לרמטכ"ל

(עדכון) - היועמ"ש קיים היום התייעצות בלשכתו, על בסיס חוות-דעתו של לינדנשטראוס ■ ממשרד המשפטים נמסר כי "הדברים נבחנים בכובד-ראש וביסודיות המתבקשת, והדיונים יימשכו מחר"

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, היה אמור להודיע הערב (א') על החלטתו אם להמשיך ולהגן על המינוי של אלוף יואב גלנט לרמטכ"ל, אך דחה את החלטתו - ככל הנראה למחר (ב').

ממשרד המשפטים נמסר כי "בלשכת היועץ המשפטי לממשלה נערך הערב דיון לקראת גיבוש עמדתה העדכנית של המדינה בעניינו של האלוף יואב גלנט, המיועד לתפקיד הרמטכ"ל.

"במסגרת זו נבחנות גם טענות שהעלו האלוף גלנט ובאי-כוחו, שנועדו מוקדם יותר היום עם היועץ המשפטי לממשלה, לבקשתם, וכן נבחנות התייחסויות נוספות בכתב שהועברו על-ידם היום.

"כפי שמסרנו בעבר, הדברים נבחנים בכובד-ראש וביסודיות המתבקשת, והדיונים יימשכו מחר, בין היתר בשל צורך שעלה לבצע מספר בדיקות נוספות מול הגורמים הרלבנטיים לשם שלמות התמונה.

"נבקש לציין כי הדיונים בלשכת היועץ המשפטי לממשלה - הנערכים בהשתתפות פרקליט המדינה, המשנים ליועץ המשפטי לממשלה, המשנים לפרקליט המדינה ואנשי מחלקת הבג"צים המייצגים את המדינה בעתירה נגד המינוי - עוסקים בשאלה האם קיימת מניעה משפטית לביצוע המינוי אם לאו, נוכח הטענות שעלו נגד גלנט, ולא בסוגיית מינוי הרמטכ"ל כשלעצמה, המונחת לפתחם של הגורמים הממנים. המדינה תגבש עמדתה בעניין זה בהקדם האפשרי".

התייעצות בלשכת וינשטיין

אחר-הצהריים קיים וינשטיין התייעצות בלשכתו, על בסיס חוות-דעתו של מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, שהוגשה ליועץ המשפטי ביום רביעי האחרון.

עוד לפני ההתייעצות הזו, התייצבו בצהריים בלשכתו של וינשטיין גלנט ועורכי דינו למעין "שימוע", שבמסגרתו איפשר להם היועץ להשמיע את טענותיהם והסבריהם ולהציג מסמכים נוספים. הפגישה התקיימה לבקשתו של גלנט.

בעקבות ההתייעצות עשוי וינשטיין להמליץ לממשלה לבטל את החלטתה מ-5 בספטמבר למנות את גלנט לרמטכ"ל, ולבקשה לבחון מחדש את המינוי - לרבות באמצעות פנייה מחודשת לוועדת טירקל.

אם המלצתו לא תתקבל, יצטרך וינשטיין להחליט אם הוא ממשיך להגן על החלטת הממשלה ועל המלצת ועדת טירקל בפני בג"ץ, או שהוא מושך את ידיו מייצוג המדינה בעתירה, שאותה הגישה התנועה הירוקה.

אם יחליט כי איננו יכול לייצג את המדינה, עשויה המדינה לבקש להסתייע בייצוג חיצוני, ווינשטיין יתבקש לאשר זאת. וינשטיין אמור להודיע לבג"ץ בדבר החלטתו עד יום שלישי השבוע.

במשרד המשפטים שוללים את הטענות בדבר מורת-רוח של היועץ המשפטי על החלטתו של לינדנשטראוס לפרסם ביום חמישי האחרון את תמצית ממצאיו בפרשת קרקעות גלנט.

על-פי הדיווחים, מיהר מבקר המדינה לפרסם את הממצאים במטרה לכפות את עמדתו על וינשטיין, זאת כאשר היועץ היה טרוד במהלך השבוע שעבר במרתון דיונים בעניין התיק הפלילי נגד שר החוץ אביגדור ליברמן. ואולם, גורמים משפטיים הבהירו כי ליועץ אין כל טענה בעניין זה כלפי המבקר.

ביבי וברק לא התייחסו לקרקעות

בד-בבד, מתבררים פרטים חדשים בנוגע לעדויותיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק בפני ועדת טירקל, בעת שבחנה את מועמדותו של גלנט בחודש אוגוסט האחרון.

ל"גלובס" נוגע כי השופט בדימוס יעקב טירקל, יו"ר הוועדה, שאל הן את נתניהו והן את ברק, בעת המפגשים עמם, האם יש בחשדות כלפי גלנט בנוגע לקרקעות במושב עמיקם כדי לעכב או למנוע את מינויו של גלנט לתפקיד הרמטכ"ל.

נתניהו השיב לדברים בצורה נחרצת: אין בדברים אלה, הוא אמר, כדי לעכב או למנוע את מינויו של גלנט. לדבריו, מדובר ב"סכסוכי שכנים" במושב, שאינם בבחינת שיקול המכריע את הכף.

דברים דומים אמר גם ברק, שהוסיף וציין כי מאחר שהוריו הם בני ההתיישבות העובדת, הוא מכיר את הסכסוכים השונים בנושאי קרקעות, ואלה אינם צריכים למנוע את מינוי גלנט.