מליסרון ואשטרום רוכשות מגרינסטון קרקע במפרץ חיפה

העסקה בסך 23 מיליון שקל ותשמש להרחבת מתחם חוצות המפרץ‏ ■ שטחו הבנוי של מתחם חוצות המפרץ, המתפקד כפאואר סנטר, עומד על כ-54 אלף מ"ר והתפוסה בו מלאה

‎‎מליסרון מנצלת את המומנטום בענף הקניונים: אחרי שקיבלה בסוף השבוע את אישורה של הממונה על ההגבלים לרכישת קבוצת הקניונים בריטיש ישראל , רוכשת מליסרון, יחד עם שותפתה במתחם הקניות חוצות המפרץ בחיפה, אשטרום נכסים , קרקע צמודה של 42 דונם להרחבת המתחם לשטח של עד כ-100 אלף מ"ר.

‏חברת חוצות המפרץ חיפה בע"מ, שהיא החברה המשותפת למליסרון, שבשליטת יולי, ליאורה ואייל עופר, ואשטרום נכסים, שבשליטת משפחות נוסבאום, גירון ומשורר, רכשה את הקרקע מידי חברת גרינסטון תעשיות, מקבוצת לידר השקעות , תמורת כ-23 מיליון שקל.

‏הקרקע שנרכשה שימשה בעבר למפעל וולקן והועברה לגרינסטון על-ידי החברה הבת שלה, וולקן בתי יציקה, בשבוע שעבר, ללא תמורה. פעילותה של וולקן הופסקה ב-2007 לאחר שנים של הפסדים כבדים. בגין מכירת הקרקע לחוצות המפרץ צפויה גרינסטון לרשום הפסד של 600 אלף שקל בדוחותיה הכספיים ל-2010.

כיום עומד שטחו הבנוי של מתחם חוצות המפרץ, המתפקד כפאואר סנטר, על כ-54 אלף מ"ר והוא מצוי בתפוסה מלאה. לאחר שיפותח השטח שנרכש, יגדל מתחם הקניות ויהפוך למרכז הקניות הפתוח מהגדולים בישראל. הרכישה מהווה צעד מעשי במימוש האסטרטגיה של מליסרון ואשטרום להרחבת המתחם, לאור ביקוש גבוה מצד רשתות שמעוניינות לשכור שטחים במתחם ולאור התוכנית לאכלס במתחם את סניפה השני של רשת הריהוט האוסטרית "קיקה", אחרי הסניף שמקימה עבורה אשטרום באזור התעשייה קרית ספיר בנתניה.

דמי השכירות הממוצעים במתחם עומדים על 100 שקל למ"ר, אבל עסקאות שכירות שדווחו לאחרונה במדרחוב מותגי האופנה המקורה שמוקם במתחם נסגרו גם במחירים שנעים בין 120 ל-160 שקל למ"ר לחודש בתוספת דמי ניהול. ‏‎‎‏