ישיבת הוועדה להסרת החסמים ב"תמר" - בסוף פברואר

הוועדה אמורה לסייע לשותפים במאגר "תמר" הטוענים כי מודל המיסוי החדש של הוועדה מקשה עליהם להגיע לסגירת המימון לפרויקט, בהיקף 3 מיליארד דולר

שר התשתיות, ד"ר עוזי לנדאו, קורא לכנס בדחיפות את ועדת המנכ"לים להסרת החסמים בפיתוח פרויקט "תמר". על הקמת הוועדה הוחלט במסגרת החלטת הממשלה לאמץ את המלצות דו"ח ועדת ששינסקי לקביעת המדיניות הפיסקלית על תגליות נפט וגז.

הוועדה אמורה לסייע לשותפים במאגר "תמר" הטוענים כי מודל המיסוי החדש של הוועדה מקשה עליהם להגיע לסגירת המימון לפרויקט, בהיקף 3 מיליארד דולר. לנדאו, שנפגש היום עם היזמים, הופתע לגלות כי המועד שנקבע לישיבתה הראשונה של הוועדה הוא סוף החודש הבא.

לנדאו ובכירי משרדו נפגשו היום עם נציגי השותפויות בפרויקט "תמר" כדי לדון בדרכים שבהן ניתן לקדם את הפרויקט ולעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו לו. השר לנדאו הבהיר לשותפות את הצורך בהשלמת הפרויקט בזמן, כפי שסוכם, והדגיש את החשיבות שיש לעניין זה, במיוחד לאור האירועים האחרונים במזרח התיכון.

חברי השותפות הציגו בפני השר את הקשיים השונים העומדים בפניהם מבחינה מימונית וסטטוטורית. בין היתר הסבירו היזמים כי האירועים האחרונים במצרים מגדילים את פרמיית הסיכון של ישראל מבחינת הבנקים הזרים. את המימון לפיתוח "תמר" מובילים שלושה בנקים זרים: HSBC וברקליס קפיטל (עבור דלק קידוחים, אבנר ודור-גז) ודויטשה בנק (עבור ישראמקו).