תקציב הפרסום של מותגי LG עובר ליהושע TBWA

היקף התקציב צפוי להגיע לסדרי גודל של 10-15 מיליון שקל בשנה - תלוי בהיקף הפעילות

משרד הפרסום יהושע TBWA יטפל בתקציב הפרסום של סוכנות LG בישראל - כך נודע ל"גלובס". על-פי ההערכות בשוק, היקף התקציב צפוי להגיע לסדרי גודל של 10-15 מיליון שקל בשנה - תלוי בהיקף הפעילות.

בעקבות המהלך תופסק ההתקשרות עם משרדי הפרסום שמעוני-פינקלשטיין-ברקי, פרסום ירקוני בן-נתן וגיתם BBDO, שטיפלו בתקציבי המותג עד עתה.

מותגי LG משווקים בישראל מספר שנים, אך רק לפני כשנה פתחה הסוכנות נציגות מקומית שניתקה את המפיצים המקומיים מכל נושא השיווק והפרסום. המפיצים המקומיים הם קבוצת ברימאג, שמייבאת את המזגנים, המקררים, מכונות הכביסה, המייבשים, התנורים ומדיחי הכלים של הקבוצה, ועל תקציב הפרסום שלה היה אחראי פרסום ירקוני.

ברימאג, באמצעות חברת מיני ליין, גם מייבאת את המכשירים הסלולריים של LG, בהם אמור היה לטפל משרד הפרסום גיתם. את קו הטלוויזיות והלפטופים מפיץ ח.י, ומשרד הפרסום היה שמעוני-פינקלשטיין-ברקי.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי בשנת 2010 עמד היקף הפרסום של כלל מותגי LG בישראל על כ-15 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-4.5 מיליון דולר במחירים ריאליים. ב-2009 עמד היקף פרסום המותגים על 13 מיליון דולר, וב-2008 על 11.9 מיליון דולר במחירי מחירון.

עם פתיחת הסוכנות בישראל הוחלט כאמור על העברת תקציבי השיווק והפרסום למטה, אך המפיצים המקומיים לא ממש התלהבו מהרעיון, והיה לתקופה מסוימת סוג של כיפוף ידיים בינם לבין המטה. שם העדיפו כי התקציב יופקד בידי משרד שלא טיפל עד עתה במותגי LG ונפגשו עם מספר משרדים - בין היתר עם יהושע TBWA, שאמנם מטפל בתקציבי ברימאג, אך בחלק של המותג בקו; ועם גיתם BBDO, שאמור היה לטפל בסלולר של LG, אך בפועל לא נעשתה בתחום זה עדיין עבודה כלשהיא.