דואר ישראל ישתף פעולה עם קשרנט ובצלאל

זאת לאחר שחברת הדואר לא הצליחה להצטרך לאחת הקבוצות המתודדות במכרז הסלולרי ■ הדואר קיבלה אופציה להיכנס כשותפה ב-4.9% בקבוצות אם מי מהן תזכה במכרז

חברת דואר ישראל אינה מצליחה להצטרף לאחת הקבוצות המתמודדות במכרז הסלולרי, על רקע קשיים שמערימה הממשלה בנושא, ולכן חתמה על הסכמים עם שתיים מהקבוצות המתמודדות במכרז על שיתוף פעולה: קשרנט וחזי בצלאל. ל"גלובס" נודע כי ההסכם עוסק בשיתוף פעולה ברמה השיווקית והלוגיסטית, ובמקביל קיבלה דואר ישראל אופציה להיכנס כשותפה ב-4.9% בקבוצות אם מי מהן תזכה במכרז. האופציה היא בשיעור נמוך בגלל מגבלות שמציבה המדינה ואשר מונעות מדואר ישראל לקבל אופציה גדולה יותר.

קשרנט, שמובלת על ידי יחיאל בן שושן שמאחוריו נמצאת משפחת גרמזיאן, וחזי בצלאל, הבעלים של חברת 018 אקספון - מתמודדים במכרז לרכישת תדרי סלולר, ורואים בדואר ישראל גוף שכדאי להם לחבור אליו. ככל הנראה שתי הקבוצות היו מוכנות להעניק לדואר ישראל נתח גבוה יותר מהבעלות, אולם ויכוחים מול הממשלה מונעת זאת מהם בשלב הזה.

דואר ישראל החליטה לוותר על כניסה לשוק הסלולר במודל של MVNO, משום שאינה רואה רווחיות כלכלית גבוהה במודל, ולכן החליטה לבחון שותפות באחת הקבוצות המתמודדות במכרז להקמת רשת סלולרית. דואר ישראל נמצאת במגעים כאלה ואחרים גם עם יתר הקבוצות המתמודדות במכרז - כולן מעוניינות בשיתוף פעולה איתה בזכות הפריסה הארצית הרחבה שלה.