מה צפוי להם בבית "האח הגדול"?

דיירים חדשים נכנסו לבית "האח הגדול", והמתח גובר לקראת ההדחה הכפולה

הנאים השכנים בעינייך?

"האח הגדול", יום ד' 21:00, ערוץ 2 קשת

מקץ 4 ימים לכניסתם של הדיירים החדשים לבית "האח הגדול", אפשר כבר לתת בהם סימנים: יש את הברמנית לשעבר, מעין "קרן פלס של הריאליטי" על-פי מראה, שעוד בטרם נכנסה לבית כבר קוממה עליה את ליהיא ועתי.

יש את מרב בטיטו, מי שהושתלה כמדובבת בבית (אחרי סבב של ההפקה בין כמה עיתונאים), ושתצטרך, במוקדם או במאוחר, לבחור צד בין בנות גילה - פרידה או דנה.

יש את ההוא שנראה כפלט מחשב שהוזן בעמיר מצד אחד ומג'קי בצד האחר, ובמשבצת "הדייר המוזר" - בחור שנראה כמו הכלאה בין גיל ריבה וניצן הורביץ, שמסתובב בכובע עם נוצה ושר שירי-עם בוואריים.

מעל כולם מרחפת הידיעה שבשתי העונות הקודמות, איש מהדיירים החדשים לא שרד עד לגמר. כדי להגן עליהם, הבטיחה ההפקה שבהדחה הכפולה בשבת יודחו רק מקרב הדיירים הוותיקים, מה שמבטיח מפלס עצבים גבוה במיוחד.

חלומות של אתמול

"מאחורי הטנגו האחרון בפריז", יום ד' 23:20, ערוץ 8 (HOT)

השערורייה של אתמול היא הנוסטלגיה של מחר. אני מודה שמעולם לא ייחסתי שאר-רוח לסרטו המפורסם של ברנרדו ברטולוצ'י, מעין פנטזיה מינית דקדנטית (אני מעדיף אותו כשהוא מנסה להיות גדול מהחיים, כמו ב"הקיסר האחרון" או "לגעת ביופי", שבו, אגב, יש מודל מרשים יותר של קשר בין גבר מבוגר, ג'רמי איירונס, לנערה צעירה, ליב טיילר). אבל אותה שערורייה של פנטזיה גברית רוויית כולסטרול מבעירה את הדמיון, כך מתברר, גם אחרי 40 שנה.

זמני, עד להודעה חדשה

"קתרינה - כעבור 5 שנים", חלק ב', יום ד' 22:00, ערוץ yes דוקו

כמעט במקביל לשידור החלק הראשון בסרטו התיעודי של מייק לי אמש, אודות הפער בין הבטחות למציאות, בשיקום נזקי ההוריקן "קתרינה", יצא לי לראות דיווח על המהירות שבה הוקמה שכונת הקרווילות החדשה בבית אורן, לאחר השריפה בכרמל.

קשה היה להימנע מהרהור, לאו דווקא נוגה, על ההבדלים בין שני האזורים מוכי האסון: בניו-אורלינס, תוכניות גרנדיוזיות של מיליארדים לבנייה מחדש של העיר. אצלנו - קרווילות: לגור עם, להרגיש בלי. אלתור מול תכנון, ארעיות ישראלית שנראית לפתע במיטבה אל מול הכבדות המערבית. למרות שמדובר בחלקו השני של הסרט, ניתן בהחלט להצטרף אליו מנקודת הפתיחה של חלקו השני.