ערוץ 9 ישקיע 13 מיליון שקל בסדרות רכש והפקות מקור

השנה הקרובה תהיה קריטית עבור הערוץ דובר הרוסית, שצפוי להיכנס לחבילה הדיגיטלית

ערוץ 9 ישקיע 13 מיליון שקל בסדרות רכש והפקות מקור ללוח השידורים של 2011. ל"גלובס" נודע כי סכום זה הוא מעבר לתקציב השוטף של חברת החדשות בערוץ ותפעולו היומיומי.

השנה הקרובה עשויה להיות קריטית במיוחד בעבור הערוץ הישראלי דובר הרוסית, שכן לפי הצעת החוק, שאמורה לעלות בממשלה ביום ראשון הקרוב, הוא צפוי להיכנס לחבילת הבסיס הדיגיטלית, "עידן +".

במסגרת השקעתו הצפויה, יפיק הערוץ שתי תוכניות פריים-טיים חדשות. הראשונה שבהן היא התוכנית "בא בזמן", כפרפרזה על שמו של אתר האינטרנט של הערוץ, ZMAN.com, שתסקור את הידיעות המטוקבקות ביותר ברשת. את התוכנית יגיש בוריס שטרן.

כמו כן יעלה הערוץ לראשונה תוכנית תחקירים חדשה בשם "תחקיר מיוחד", שתעסוק בעיקר בתחקירים בנושאים פליליים. את התוכנית ינחה אלכס גולצקר.

בנוסף ממשיך הערוץ בהפקה סדרה במלאת 20 שנה לעלייה מברית-המועצות לשעבר, אותה מוביל מנכ"ל הערוץ, ליאוניד בלחמן. הפרקים הראשונים של הסדרה צפויים לעלות לשידור לקראת קיץ 2011, ועלות ההפקה היא כ-6 מיליון שקל.

בתוך כך, נודע כי באחרונה חלה עלייה של כ-12% (לעומת התקופה המקבילה אשתקד), בביקוש לפרסום באתר ZMAN.com ובערוץ. עם תחילת השנה השיק ערוץ 9 חבילות פרסום חדשות, המאפשרות שילוב קמפיינים בטלוויזיה ובאתר.

מערוץ 9 נמסר כי "המהלכים האחרונים שביצענו, בהם גידול במספר הפקות המקור, מוכיחים את עצמם, הן בעודף הביקוש לפרסום והן באחוזי הצפייה שמתחילים לצבור תאוצה".