תקציב הפרסום של ביטוח "אישי ישיר" יוצא למכרז

על התקציב מתמודדים מקאן-אריקסון, באומן-בר-ריבנאי, גליקמן-נטלר-סמסונוב ואדלר-חומסקי שמטפל כיום בתקציב ■ ב-2010 עמד התקציב על 18 מיליון דולר במחירי מחירון‏

‎‎קבוצת ביטוח ישיר עורכת מכרז על תקציב הפרסום של המותג אישי ישיר (9 מיליון) - כך נודע ל"גלובס". על התקציב מתמודדים משרדי הפרסום מקאן-אריקסון, באומן-בר-ריבנאי, גליקמן-נטלר-סמסונוב ואדלר-חומסקי.

‏תקציב הפרסום של אישי ישיר מנוהל מאז 2003 במשרד הפרסום אדלר-חומסקי, שזכה בו במכרז מתוקשר. בשנים הראשונות הוביל המשרד קו פרסומי ברור ומאובחן, במסגרתו גילם השחקן משה איבגי את דמותו של דוד הכי טוב. אולם בסופו של דבר הופסק השימוש בדמות, לאחר שהתברר כי קיים אדם אמיתי בשם דוד דבש שדמותו שימשה כהשראה לדוד הכי טוב. דבש תבע את החברה ואת אדלר-חומסקי וזכה לפיצויים.

נראה כי מאז איבד הקו הפרסומי מהפוקוס שלו, ולמרות שאיבגי המשיך להוביל את חלק מהפרסומים, נראה כי בחברה לא היו שבעי-רצון מהקו הפרסומי החדש.

‏מערך הפרסום של קבוצת ביטוח ישיר מורכב כיום מ-3 משרדי פרסום: שלמור-אבנון-עמיחי, שאחראי על ביטוח ישיר; אדלר-חומסקי' שאחראי על אישי ישיר; וברוקנר-נטע -יער, השחקן החדש יחסית, שאחראי על מימון ישיר.

כמעט כל המתמודדים על התקציב בשלב זה כבר נפגשו בדרך זו או אחרת עם קבוצת ביטוח ישיר. למקאן-אריקסון היתה הרפתקה קצרה וכואבת עם החברה, לאחר שזאת הוציאה למכרז לפני שנים ספורות את תקציב הפרסום של ביטוח ישיר (שטופל אז בשלמור-אבנון-עמיחי).

מקאן-אריקסון זכה אז בתקציב והוביל קו פרסומי שעסק ב"אהבת הנהיגה". בקמפיין שהעלו מקאן כיכבו צמד הבלשים שאסי וקלאץ', אותם גילמו השחקנים אסי כהן ומאור כהן. אולם הרומן של המשרד עם הקבוצה היה קצר: 8 חודשים בלבד לאחר הזכייה הופסקה עימם ההתקשרות, והתקציב הוחזר ללא מכרז לשלמור-אבנון-עמיחי.

נראה כי ההתנסות לא ריפתה את ידיהם של קברניטי המשרד, שנותנים עתה למקאן (תחת ניהולה של איריס בק) הזדמנות נוספת ומאפשרים להם להתמודד במכרז. אגב, באותו מכרז שבו התמודד מקאן אריקסון על תקציב ביטוח ישיר התמודד גם באומן-בר-ריבנאי - והפסיד.

‏אבל הקשר של מקאן-אריקסון עם ביטוח ישיר חרג מהתנהלות בצד הקריאייטיב בלבד: במשך שנים ארוכות טיפלה חברת המדיה של מקאן, יוניברסל מקאן, בכל תקציב המדיה של הקבוצה - זאת למרות שהמשרד לא נמנה עם מערך הפרסום שלה.

החיבור של יוניברסל וביטוח ישיר נחשב לאחת מהפרשות המסובכות בשוק המדיה בישראל, ורק לפני שנה רשם משרדי הפרסום של הקבוצה הישג כשהצליחו להעביר את התקציב אל חברות המדיה שלהם, ומאז רוכשות אותו יוניון מדיה מצד שלמור ומדיה קום מצד באומן.

‏מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של 9 מיליון ב-2010 עמד על 18 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-6 מיליון דולר במחירים ריאליים.

‏‏9 מיליון מוחזקת על-ידי צור שמיר אחזקות בע"מ (כ-66%) ופועלת במספר תחומים מרכזיים: ביטוח רכב, ביטוח רכוש, ביטוח בריאות, ביטוח חיים, ביטוח משכנתא, ביטוח מנהלים ותוכניות חיסכון.

‏רענן סעד, המשנה למנכ"ל אי.די.אי. חברה לביטוח, אישר את הפרטים.