נדחתה ההצבעה על תשלום ריבית על יתרת זכות בעו"ש

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הגיע באופן חריג לדיון בוועדת השרים לחקיקה כדי להביע את התנגדותו להצעה ■ בתום הדיון הוחלט לקיים דיון מחודש בנושא בעוד מספר חודשים

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בא היום (א') במיוחד לדיון בוועדת השרים לחקיקה בהצעת החוק המעניקה ריבית על יתרת זכות בעו"ש. הנגיד מתנגד להצעה החוק שיזמו יו"ר ועדת הכלכלה לשעבר, ח"כ אופיר אקוניס; יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני; ומרכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ ציון פניאן.

בתום הדיון קיבלה הוועדה את הצעת שר המשפטים, יעקב נאמן, לקיים דיון מחודש בנושא בעוד כחודשיים. בפרק הזמן הזה, על-פי ההחלטה, תימשך ההידברות עם הבנקים. בעוד כחודשיים תעלה הצעת החוק שוב על שולחן הוועדה.

בשבוע שעבר נפגשו אקוניס, גפני ופניאן עם המפקח על הבנקים הנכנס, דודו זקן, ועדכנו אותו בכוונתם לקדם את הצעת החוק. זקן הבהיר כי הוא דבק בעמדת קודמו בתפקיד, וכי הוא מתנגד לקידום הנושא בחקיקה ומעדיף כי חברי הכנסת יגיעו עם הבנקים להסכמים וולונטריים.

אקוניס אמר בפגישה כי ההסדרים הוולנטריים עם הבנקים אינם מספקים בעיניו. לדבריו, בפני הבנקים עמדה כחצי שנה על מנת להגיע להסדרים ראויים, אולם הדבר לא נעשה.

כיום מציע בנק הפועלים קיזוז יתרות חובה בחשבון העו"ש, ואילו בנק לאומי מציע ריבית זכות בסכום של עד 5,000 שקל בחשבון העו"ש.

יוזמי החוק הבהירו לזקן כי ימשיכו בקידום ההצעה.