"רוב המותגים עדיין לא מבינים לגמרי את המדיה החברתית"

כך טוענת רוזי הוקינס, בכירה ב-TNS ■ אילן רם, מנהל פיתוח ‏TNS‏ טלסקר: "לישראלים יש פתיחות לתקשר עם מותגים. הבעיה היא באופן ההתקשרות של המותגים בזירה הדיגיטלית"‏

‎‎‏"למרות שמרבית המותגים הגדולים אימצו את המדיה החברתית, זה ברור שהם עדיין לא מבינים לגמרי את הפלטפורמה הזו" - כך אמרה רוזי הוקינס, שעומדת בראש מחלקת התקשורת והמיתוג ב-‏TNS‏ העולמית, בכנס ‏TNS‏ - "מסע להבנת הצרכן בעולם הדיגיטלי", שנערך היום (ב') בתל-אביב.‏

עוד אמרה הוקינס כי "צרכנים רבים ברשתות החברתיות עדיין סבורים כי הנוכחות של מותגים בזירה הזו מפריעה, ולכן מותגים חייבים להיות יותר רלוונטיים לקהל הדיגיטלי".

‏הוקינס סיפרה כי מרבית המותגים שפעילים בפייסבוק מפרסמים רק תכנים שקשורים לחברה או למותג, דוגמת מקדונלד'ס ודיסני, וכי 89% מהפניות של משתמשים בעמודי מותגים בפייסבוק נותרות ללא מענה.

"ברור שאנחנו בשלב הניסוי והטעייה. אנחנו עדיין מנסים להבין איך יוצרים פרסומת טלוויזיה טובה, אז זה רק טבעי שנמשיך לחקור ולהבין את האינטרנט", אמרה הוקינס.

‏‏"לכל משתמש בפייסבוק יש 120 חברים בממוצע ו-4 מותגים שאיתם הוא מתקשר", הוסיפה הוקינס. זאת בהשוואה לממוצע של 184 חברים ו-6 מותגים לכל משתמש ישראלי בפייסבוק.

לדבריה, "חשוב להבין שצרכנים לא מתחברים לאינטרנט על מנת לחפש מערכת יחסים עם מותגים, ולכן צריך לחשוב כיצד הופכים את הגולש לצרכן מעורב".

‎‎הישראלים פחות חיוביים לפרסומות

‏אילן רם, מנהל פיתוח ‏TNS טלסקר‏, הציג בכנס ממצאים ממחקר ‏Digital Life‏, שנערך ב-46 מדינות (ובקרב 1,000 גולשים בישראל) ומייצג 88% מהגולשים בעולם.

"79% מהמשתמשים בישראל נכנסים לאינטרנט לפחות פעם ביום, בהשוואה לממוצע העולמי שעומד על 61%", ציין רם.

לפי הממצאים, שימושי האינטרנט הפופולריים ביותר בעולם הם דואר אלקטרוני, רשתות חברתיות וצפייה בתכני חדשות.

‏עוד עולה מהמחקר כי רק 15% מהגולשים הישראליים פתוחים לפרסומות ואינטראקציות עם מותגים ברשתות חברתיות, כששיעור זה יורד ל-7% מהמשתמשים כאשר נשאלו על פרסומות באי-מייל.

לדברי רם, "בהשוואה לגולש הישראלי, מרבית הגולשים בעולם נוטים דווקא לראות פרסומות ביתר חיוב. אחד ההסברים לכך הוא שבישראל, כמות הפרסומות שמופיעות בעמוד אחד היא גדולה מאוד".

‏לדבריו, "בשל העובדה שלמשתמש הישראלי יש יותר חברים בפייסבוק בהשוואה לממוצע העולמי, יש גם פתיחות לתקשר עם מותגים, ולכן הבעיה טמונה באופן ההתקשרות של מותגים וצרכנים בזירה הדיגיטלית - ולא במוכנות". ‏‎‎‏