ביזיון בכנסת: המחקר שהצית את מהומת הדלק - שגוי

"ידיעות אחרונות": בעקבות טענות חברות הדלק הוציא "מממ" מסמך "מעודכן" שיוצג היום לכנסת, ובו נאמר כי מרווח השיווק בישראל גבוה בכ-2% בלבד לעומת אירופה

מחקר שנערך בעבור הכנסת, שהיה בין הגורמים המרכזיים למאבק להפחתת מחירי הדלק, התברר כשגוי. כך מדווח "ידיעות אחרונות".

המחקר נערך על-ידי "מממ" (מרכז המידע והמחקר של הכנסת), גוף הנחשב לאובייקטיבי ומבצע מחקרים עבור ח"כים שמבקשים לקבל מידע הדרוש לעבודתם.

לפני כמה שבועות, בין היתר בעקבות פרסום ב"ממון" על מחירי הדלק והמיסוי הגבוהים בישראל ביחס למדינות רבות בעולם, ביקש יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת מאנשי "מממ" לבחון עבורו את מחירי הדלקים. המסמך שהוגש לו קבע שרווחי חברות הדלק הישראליות מכל ליטר בנזין גבוהים בכ-4.6% מאלה של חברות הדלק באירופה. מהמסמך עלה שמרווח השיווק בישראל הוא 13.1% ממחירו של כל ליטר, בעוד שבאירופה עומד מרווח השיווק על 8.5% בממוצע.

נוכח הנתונים נפתחה מתקפת ח"כים נגד עליית מחירי הדלק. חברות הדלק טענו שהנתונים מעוותים ודרשו בדיקה חוזרת. ל"ידיעות אחרונות" נודע כי בעקבות הטענות הוציא "מממ" מסמך "מעודכן" שיוצג היום לכנסת, ובו נאמר כי מרווח השיווק בישראל עומד על 10.7% לעומת 8.7% באירופה - מה שמצמצם את ההפרש ל-2% בלבד.