ג'ורג' סורוס משקיע 6.5 מיליון ד' באדירה אנרגיה

אדירה מחזיקה ברישיונות היבשתיים והימיים "גבריאלה", "איתן", "יצחק" ו"שמואל" ■ בין המשקיעים הבולטים באדירה: BRM של אלי ברקת, קבוצת לפידות והלמן אלדובי ■ יעל רזניק מ-BRM: "אדירה היא בעלת פוטנציאל גבוה ביותר; מצפים לסיום הבדיקות הגיאולוגיות"

ג'ורג' סורוס נכנס לתחום חיפושי הנפט והגז בישראל - דרך חברת אדירה אנרגיה. קרן ההשקעות קוואנטום פרטנרס (Quantum Partners), המנוהלת על ידי ידיSoros Fund Management של המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס, תשקיע 6.5 מיליון דולר באדירה.

אדירה היא חברה קנדית הנסחרת בפרנקפורט ומעבר לדלפק בוול סטריט (סימול בקנדה: ADL). למרות הרישום הזר, עיסוקה הוא חיפושי גז בישראל; לאחרונה היא מכרה 70% מזכויותיה ברישיון החיפוש הימי "גבריאלה", שבין נתניה לאשדוד, לשותפות מודיעין שבשליטת צחי סולטן ונוחי דנקנר.

אדירה מחזיקה ב-4 רישיונות לחיפושי נפט: "איתן", "גבריאלה", "יצחק" ורישיון "שמואל" המשתרעים יחד על סך כולל של כ-350 אלף דונם. רישיונות אלה ממוקמים בהתאמה על היבשה - בעמק החולה בצפון ישראל - 10 ק"מ מהחוף; בין נתניה לאשדוד, 12 ק"מ מהחוף; בין חדרה לנתניה; וסמוך לחוף בין אשקלון ובת ים. בנוסף, החברה מחזיקה בזכות כניסה עד 70% מרישיון "נוטרה", הסמוך לרישיון "איתן" של החברה.

בין המשקיעים הבולטים באדירה ניתן למנות את קבוצת BRM של אלי ברקת, קבוצת לפידות והלמן אלדובי. כעת, אדירה מנפיקה לסורוס 10.4 מיליון מניות ב-6.5 מיליון דולר, במחיר של 62 סנט למניה - נמוך ממחיר של 74 סנט היום בשוק.

"אנו שמחים מאוד על שקרן קוואנטום הנחשבת והמוערכת בחרה להשקיע באדירה", אמרה יעל רזניק, דירקטורית בחברת אדירה וסמנכ"לית פיתוח עסקי בקבוצת BRM. "אנו מאמינים שאדירה היא חברה בעלת פוטנציאל גבוה ביותר ומצפים בכיליון עיניים לסיום הבדיקות הגיאולוגיות של שלב זה, שיבהירו מהו הפוטנציאל הממשי של הרישיונות שבידי החברה".