וילנץ לא מתנתק מעולם השבבים: הפך לבעל עניין בקמטק

וילנץ, מייסד גלילאו, הגיע להחזקה של 5.3% בחברה בהשקעה מוערכת של 4 מיליון דולר ■ באופן חריג, וילניץ השקיע באופן ישיר ולא דרך חברה בבעלותו

מעט מאוד אנשי עסקים או יזמים ישראליים משקיעים באופן ישיר בחברות הישראליות הנסחרות בשוק ההון האמריקני. רוב בעלי העניין הפרטיים בהן הם מייסדים ו/או נושאי משרה בכירים, ולכן בעל העניין החדש שהצטרף לרשימת בעלי העניין בחברת קמטק הוא בבחינת חריג.

ממסמך שהוגש בשבוע שעבר לרשות ני"ע האמריקנית, עולה כי היזם אביגדור וילנץ - מי שעלה לכותרות בזכות מכירת גלילאו למארוול האמריקנית - הפך לבעל עניין בקמטק. וילנץ הגיע באחרונה להחזקה של 5.3% בחברה, ומבדיקת "גלובס" עולה כי השקיע ברכישת מניות קמטק סכום מוערך של 4 מיליון דולר. לפי הידוע, וילנץ רכש את רוב המניות לפני גל העליות האחרון במניה.

קמטק נסחרת כרגע לפי מחיר של 3.94 דולר, המשקף שווי חברה של 112 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה גמעה המניה 53% (39% מתחילת השנה הנוכחית), ומחירה הנוכחי מהווה שיא של שלוש שנים.

בעלת השליטה בקמטק היא החברה הבורסאית פריורטק (60.6%) והיא הייתה - עד השבוע שעבר - גם בעלת העניין היחידה בחברה.

לא מרבה להשקיע בחברות אחרות

קמטק, שזכתה במהלך השנים לכינוי "אורבוטק הקטנה", מפתחת מערכות אוטומטיות לבדיקה אופטית ממוחשבת (AOI - Automated Optical Inspection) של מעגלים משולבים על גבי פרוסות סיליקון של מוליכים למחצה (Semiconductor Wafers) ושל מעגלים מודפסים (PCB - Printed Circuit Boards). מערכות אלו מזהות פגמים בשלבים השונים של תהליכי הייצור בתעשיית האלקטרוניקה, וכך משפרות את תפוקת הייצור. החברה אמורה לפרסם את תוצאותיה הכספיות בגין השנה שחלפה ביום שלישי הבא.

וילנץ השקיע בקמטק באופן ישיר, ולא דרך חברה בבעלותו (מהלך חריג כשלעצמו). השווי הנוכחי של החזקתו הוא 6 מיליון דולר, וזה אומר שהוא כבר רושם לזכותו רווח של מיליוני דולרים בודדים.

וילנץ, כאמור, עלה לכותרות לפני כעשר שנים לאחר שמכר את גלילאו, מפתחת שבבי התקשורת שייסד, לענקית האמריקנית מארוול תמורת 2.7 מיליארד דולר במניות. בעקבות המכירה הוא הפך לאחד היזמים העשירים בארץ, ולמרות הונו לא הרבה להשקיע במיזמים כאלו ואחרים.

לפני כשש שנים הצטרף לקבוצה של משקיעים ישראליים, שכללה את רוני יצחקי, שמעון וינטרוב ורונן פלד, שהשקיעה סכום יחסית זניח במפעילת אתר המכירות הפומביות QXL. זו האחרונה נמכרה אחרי שנתיים לחברת Naspers הדרום אפריקאית תמורת 1.9 מיליארד דולר, ו-וילנץ וחבריו הרוויחו סכום עתק של 330 מיליון דולר.

באחרונה חבר וילנץ בשנית לוינטרוב ופלד, והשקיע 8 מיליון דולר בקירוב בחברת הנדל"ן בראק קפיטל פרופרטיס. לוילנץ יש 5.3% מההון של בראק קפיטל, שהונפקה רק באחרונה בשוק ההון המקומי ונסחרת לפי שווי של 187 מיליון דולר.