iWay הישראלית נכנסה במקום שפינתה סוני-אריקסון

הנוכחות של החברות הישראליות בתערוכת הסלולר בברצלונה השנה מרשימה במיוחד - גם בביתנים עצמאיים וגם כחלק מהחברות הגדולות

תערוכת הסלולר השנתית (MWC) שנפתחה אתמול (ב') בברצלונה, אמורה לעורר מספר דאגות אצל ראשי התעשייה ומארגני התערוכה. כך, שתי יצרניות הטלפונים החשובות נוקיה ואפל, כלל לא מציגות בה. נוקיה החליטה גם השנה בשל קשייה לוותר על ביתן וגם משום שיש לה חוסר במכשירים המיועדים כרגע להשקה. אפל, מצידה, אינה משתתפת בתערוכות באופן קבוע, כדי לקבל פוקוס מקסימלי באירועים שהיא עצמה מארגנת.

אך המגמה הבולטת יותר היא שיצרניות הטלפונים הגדולות מייחסות השנה חשיבות פחותה לתערוכה, והדבר בא לידי ביטוי בהכרזות על הטלפונים שנעשו מתחילת השבוע. מלבד דגמים בודדים, רוב המוצרים לא יפילו את הצרכנים מהרגליים.

היצרניות, בדומה לאפל, שומרות את התותחים הכבדים שלהן לאירועים פרטיים שלהן. את הסחורה העתידית המעניינת באמת, הן חשופות בכנס רק לבכירי המפעילות הסלולריות העולמיות שמגיעים אליהם לחדרים פרטיים.

על אף המגמות האלו, התערוכה עדיין קורצת לבכירי עולם התקשורת - ולא בגלל המוצרים המוצגים ברחבת הביתנים, אלא משום שזו הזדמנות להיפגש בצורה נוחה עם כל החברות במקום אחד מרוכז, מבלי שהם צריכים לטוס ברחבי הגלובוס לשם כך.

הישראליות מנסות למלא את הוואקום

בניגוד למגמות של יצרניות הטלפונים, חברות הטכנולוגיה הישראליות מנצלות היטב את הוואקום שנוצר. חברת iWay Mobile, שהציגה בתערוכה את מכשיר המדיה שלה לרכב, קומודו, התמקמה ברגע האחרון ממש בביתן שהיה אמור להיות של סוני-אריקסון, שהחליטה להעביר אותו לאזור מרוחק יותר מהאולם המרכזי.

כמות הישראליים בתערוכה היא מרשימה השנה במיוחד. מרקו טלמון, מנכ"ל אפליקציית התקשורת Viber, למשל, עורך בתערוכה פגישות עם רוב החברות המפתחות מערכות הפעלה סלולריות.

Viber היא תוכנה הפועלת היום על-גבי האייפון, והיא מאפשר לנהל שיחות טלפון בחינם עם משתמשים אחרים באמצעות תעבורת הנתונים של המכשיר. החברה מתכננת להשיק במארס גרסה לאנדרואיד של גוגל, וגם להציע את האפשרות לשלוח הודעות בחינם למשתמשים. בחברה לא מתכננים לגבות כסף על השירותים האלו, אלא להציע שירותי ערך מוסף בעתיד.

חברת Exente הציגה בביתן של איגוד המובייל הישראלי (IMA) שירות השכרת משחקים על טלפונים מבוססי אנדרואיד. השירות שיושק בחודש מארס אף הוא יציע, בשלב הראשון בחינם, לשחק במשחקים העולים בדרך-כלל כסף. זהו מנגנון שירות הדומה לזה של ה-VOD הקיים בחברות הכבלים והלוויין בטלוויזיה.

האוזניות הסיניות פותחו בישראל

שירות המשחקים מאפשר להתחיל משחק בטלפון ולהמשיך אותו בטאבלט או בטלוויזיה הפועלת עם שירותי גוגל. בהמשך, החברה תגבה על השירות תשלום חודשי שיהיה 5-15 דולר.

חברה נוספת שהציגה בביתן של IMA היא הייסנס הסינית, המוכרת בישראל דווקא מעולם מסכי הטלוויזיה. היא מחזיקה בארץ חברה משותפת, העוסקת בפיתוח אביזרים לטלפונים סלולריים ומעסיקה ארבעה עובדים. החברה מציגה בתערוכה את מגוון האוזניות שלה שפותחו ועוצבו כולן בישראל.

לדברי אוהד שחורי, מנהל הפיתוח העסקי של חטיבת האביזרים בהייסנס, החברה בחרה להציג בביתן של IMA משום שהיא משתמשת בטכנולוגיות ישראליות.

הייסנס הציגה בתערוכה דיבורית ניידת לרכב בעלת השם הקליט HB650SA, העובדת עם טכנולוגיה מיוחדת היודעת לזהות מתי הנהג נכנס לרכב ולהפעיל אוטומטית את הדיבורית באמצעות חיישן. בנוסף, בדומה לדיבוריות אחרות, המוצר מנתק את הדיבורית באופן אוטומטי לאחר שהנהג עזב את הרכב.

הכותב הוא אורח חברת סמסונג בכנס