הבורסה זינקה בעקבות התמ"ג; מניות הבנקים הובילו

המעו"ף רחוק בכ-0.3% בלבד מהשיא ■ התמ"ג לרבעון הרביעי זינק ב-7.8% ■ מניות הגז והנפט זינקו ■ אמפל דוחה את אספקת הגז ממצרים ■ המחזור הסתכם בכ-1.96 מיליארד שקל

בורסת ת"א סגרה את יום המסחר בעליות חדות לאחר שפתחה היום (ד') את המסחר ביציבות. זאת, לאחר נתוני התמ"ג שפורסמו ב-13:00 והפתיעו לטובה, ובגדול. המשקיעים הגיבו לנתוני התמ"ג לרבעון הרביעי שהפתיע ועלה בשיעור חסר תקדים של 7.8%, במחצית השנייה של 2010 עלה התמ''ג ב-5.4% לאחר עלייה של 5% במחצית הראשונה ועלייה של 3.4% במחצית השנייה של שנת 2009. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.96 מיליארד שקל.

בגזרת המאקרו המקומית, כאמור, נתוני התמ''ג שפרסמה הלמ"ס היום הפתיעו בגדול, כשנרשם זינוק חסר תקדים של 7.8% ברבעון הרביעי והאחרון של שנת 2010. הנתון היה גבוה בהרבה מהציפיות המוקדמות, שעמדו על כ-4.5%. הצמיחה ברבעון הרביעי של 2010 הייתה הגבוהה ביותר מאז 2006, השנה בה פרצה מלחמת לבנון השנייה והמשק רשם ביצועי צמיחה מרשימים לאחר תום המלחמה. פירוט השימושים במקורות מראה שההוצאה לצריכה פרטית עלתה במחצית השנייה של 2010 ב-4.5% בחישוב שנתי, כאשר העלייה בצריכה הפרטית לנפש, המכונה "רמת החיים", הסתכמה ב-2.5% לאחר עלייה של 2.3% במחצית הראשונה.

בעקבות פרסום נתוני התמ"ג, מיכאל שראל, ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל, מעריך כי ריבית בנק ישראל תצטרך לעלות בחודשים הקרובים בקצב הרבה יותר מהיר והשקל צפוי להתחזק. "נכון שתהליך כזה יפגע במידה מסוימת בהתאוששות היצוא, אולם כאשר הצמיחה בארץ היא בקצב של 8%, האינפלציה עומדת על 4% וההתאוששות בעולם נמשכת, הדאגה ליצוא לא צריכה להוות שיקול מכריע במדיניות של בנק ישראל", לדבריו.

בעקבות הדיווח נרשמו עליות חדות במניות הבנקים. נציין את לאומי , פועלים מזרחי טפחות .

אתמול פורסם מדד המחירים לצרכן בחודש ינואר, שעלה ב-0.2%. מדובר בעלייה מעל התחזיות המוקדמות בשוק שעמדו על ירידה של 0.1%. העליות החדות ביותר בחודש ינואר נרשמו במחירי הדלקים והשמנים לרכב (6.6%). מנתוני המדד עולה כי הלחצים האינפלציוניים בישראל גדולים, האינפלציה במשק ב-12 החודשים האחרונים מסתכמת ב-3.6%, מעל טווח היעד של בנק ישראל (1%-3%).

אמפל דוחה שוב אספקת הגז המצרי; מניות הבנקים מזנקות

כלל ביטוח - היום דווח ב"גלובס" כי על פי הערכות בשוק, סיבת בואם של נציגי הקרן האירופית פרמירה, ג'יימס פרסר ונעמי דה אנדיה הנציגים, לישראל בשבוע הבא היא התקדמות משמעותית נוספת בעסקת המכירה של כלל ביטוח מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר לקרן פרמירה.

אמפל המחזיקה גם בחברת הגז המצרית EMG, הודיעה היום לבורסה כי היא דוחה את חידוש אספקת הגז ממצרים לישראל. להערכתה, אספקת הגז המצרי תחודש רק מאוחר יותר החודש. כזכור, אספקת הגז ממצרים לישראל נעצרה ב-5 בפברואר לאחר פיצוץ בצינור גז סמוך לצינור הגז של EMG במצרים. החברה המצרית הערכיה לאחר הפיצוץ כי אספקת הגז תחודש בטווח של שבוע, אך היום, כאמור, היא דוחה את המועד.

הדיווח הוביל למגמה חיובית במניות הגז הטבעי, בעיקר אלו הקשורות לפרוייקט "תמר". נציין את אבנר ודלק קידוחים .

ישראמקו דיווחה היום לבורסה כי הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות נעתר לבקשתה והעניק לה אורכה של כחודש נוסף להצגת הסכם הקידוח ברשיון "שמשון", עד ל-15 במארס. מדובר בדחייה שנייה, שכן גם בחודש דצמבר דיווחה ישראמקו לבורסה כי קיבלה ארכה מהממונה על ענייני הנפט עד לסוף חודש ינואר.

טבע . מהדו"ח המורחב (F-20) ששיגרה טבע ל-SEC (הרשות לניירות ערך בארה"ב) ל-2010 עולה כי עובדי טבע מימשו בשנה שעברה כ-7.3 מיליון אופציות ברווח של כ-222 מיליון דולר. זאת, לאחר מימושים של כ-6.8 מיליון אופציות ברווח של כ-160 מיליון דולר ב-2009.

רמי לוי . ב"גלובס" דווח אתמול כי חברת פלאפון תקשורת ואיש העסקים רמי לוי חתמו על הסכם שיתוף פעולה במסגרתו תשמש "רמי לוי שיווק השקמה תקשורת", כמפעיל וירטואלי סלולרי (MVNO) על גבי רשת פלאפון. במסגרת ההסכם, תספק פלאפון לחברת "רמי לוי שיווק השקמה תקשורת", שירותי סלולר אשר יוצעו בסניפי "רמי לוי" החל מהרבעון השלישי של 2011.

נייס המשיכה לרכז עניין לאחר שפרסמה דוחות טובים לרבעון הרביעי. שעה קלה לפני פרסום הדוחות, הודיעה נייס כי תרכוש את חברת סייברטק, ספקית גלובלית של פתרונות הקלטה לצרכי תאימות לרגולציה ויישומים בעלי ערך מוסף בסכום של כ-60 מיליון דולר, הרכישה צפוייה להוסיף כ-25 מיליון דולר להכנסות (non-GAAP) בשנת 2011.

אודיוקודס הגיבה לירידה חדה במסחר בוול סטריט אמש לאחר שהודיעה כי היא מתכננת גיוס של 150 מיליון דולר בהנפקת מניות. המשמעות: דילול בעלי המניות הקיימים, בהתחשב בשווי השוק הכולל של החברה שעומד על כ-300 מיליון דולר. סכום הגיוס -כמחצית משווי השוק של אודיוקודס.

דלק נדלן ריכזה עניין לאחר הפרסום ב"גלובס" אתמול כי דירקטריון החברה אישר את מכירת קניון ביתן אהרון, שבבעלות חברת הבת דלק נדל"ן נכסים מניבים, לבתו של תשובה, כרמית אלרואי, תמורת כ-38 מיליון שקל.

גם אפריקה ריכזה עניין לאחר שדיווחה אתמול לבורסה בלונדון ובת"א בה על דחייה נוספת בפתיחת פרוייקט הדגל שלה ברוסיה. על פי הדיווח, ייפתח קניון AFIMALL רק במהלך חודש מאי 2011.

גיוון אימג'ינג המוחזקת ע"י אלרון מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2010, הכנסות החברה ברבעון גדלו ב-12% לשיא של 44.9 מיליון דולר, לעומת 40 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2009. הרווח הנקי על בסיס non-GAAP הסתכם ברבעון הרביעי ב-5.8 מיליון דולר, או רווח של 19 סנט למניה בדילול מלא, לעומת רווח נקי של 6.4 מיליון דולר, או 21 סנט למניה לרבעון המקביל ב-2009.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]