הרשות להגנת הצרכן לבזק בינלאומי: הסירו פרסומים מטעים

מדובר בפרסום מבצע ממנו עולה כי צרכן יכול לרכוש שירותי אינטרנט בתוספת של 10 שקלים לחודש לשנה שלמה, כאשר רק באותיות הקטנות צוין כי המבצע כרוך בהתחייבות ל-24 חודש

הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס, פנתה למנכ"ל בזק בינלאומי, איציק בנבנישתי, בעניין פרסומים מטעים של החברה בכלי התקשורת ובאתר האינטרנט שלה, במהלך החודשים דצמבר 2010-פברואר 2011 - זאת לאחר שברשות התקבלו תלונות של צרכנים בנושא.

מהפרסומים עולה כי צרכן יכול לרכוש שירותי אינטרנט בתוספת של 10 שקלים לחודש לשנה שלמה - אולם רק באותיות הקטנות צוין כי המבצע כרוך בהתחייבות ל-24 חודש, מבלי לציין את מחיר השירות הנוסף לאחר תום תקופת המבצע ועד תום תקופת ההתחייבות.

עו"ד פינקוס מסבירה כי הפרסומים באתר מפרים את סעיף 2 בחוק הגנת הצרכן, בכך שאינם מגלים את מלוא המידע לגבי תקופת המבצע ולגבי תוספת התשלום שתחול על צרכנים מתום תקופת המבצע ועד סוף תקופת ההתחייבות.

עוד היא מזכירה כי על-פי חוק הגנת הצרכן, בתום תקופת המבצע קיימת חובה לפנות לצרכן ולבקש הסכמתו המפורשת להמשך ההתקשרות - אלא אם העסק נוקב מראש באופן מפורש בתעריף שייגבה בתום תקופת המבצע.

מבדיקת תקנון החברה המופיע באתר החברה עולות הפרות נוספות על חוק הגנת הצרכן, כמו אי-גילוי נאות על זכות הצרכן לבטל עסקה במכר מרחוק בתוך 14 יום.

עו"ד פינקוס דורשת ממנכ"ל בזק בינלאומי להסיר או לתקן לאלתר כל פרסום קיים ואת התקנון הבעייתי.

"בזק בינלאומי מקפידה בהוראות החוק"

מבזק בינלאומי נמסר בתגובה: "צר לנו על כי הממונה על הגנת הצרכן בחרה לנהל דין ודברים בעניין זה בתקשורת בטרם חלף המועד בו ביקשה את תגובת החברה. נדגיש כי בזק בינלאומי מקפידה בהוראות החוק, קלה כחמורה, וכך עשתה גם במקרה זה.

"החברה הקפידה לציין בפרסומיה את כל תנאי המבצע המהותיים, כפי שנהוג במודעות פרסומת מסוג זה. זאת ועוד, תנאי ההתקשרות למבצע הייחודי ומחירי ההמשך בתום המבצע מוסברים כמובן, באופן ברור, על-ידי נציגי בזק בינלאומי במעמד פנייתם של הלקוחות, ואף נשלחים בכתב ללקוחות עם הצטרפותם.

"למעשה, קצפה של הממונה יצא על כך שגודל האותיות שבפרסומת - העונה לדרישות החוק ואשר ניכר כי הסב את תשומת-ליבה - אינו מסבר את דעתה שלה, ועל כך אין לנו אלא להצר.

"מדובר במבצע הזוכה לאהדה רבה בקרב ציבור הלקוחות ומציע את שירותי רשת האינטרנט הנפרדת והייחודית של החברה, רשת ה-Private NGN, בתנאים מצוינים.

"לפנים משורת הדין ומפאת כבודה של הממונה ועל מנת להסיר כל חשש מלבה, שינתה בזק בינלאומי את פרסומיה בנושא".