בן-דב חולב את פרטנר: הדיבידנד אשתקד - 1.22 מיליארד שקל

מציגה צמיחה בכל הפרמטרים: ההכנסות ב-2010 עלו ב-9.8% ל-6.7 מיליארד שקל ■ עלייה של 9.3% ברווח התפעולי וזינוק של 44.2% בתזרים המזומנים ■ גייסה 118 אלף מנויים חדשים

חברת התקשורת פרטנר בבעלותו של אילן בן-דב, מפעילת רשת הסלולר אורנג', רשמה עלייה של 8.9% ברווח הנקי בשנת 2010 בהשוואה לשנת 2009. החברה חתמה את השנה עם רווח נקי של 1.2 מיליארד שקל, שהם כ-350 מיליון דולר.

ברבעון הרביעי לבדו רשמה פרטנר רווח נקי של 304 מיליון שקל (86 מיליון שקל) - עלייה בשיעור צנוע יותר של 3.4%.

סך ההכנסות בשנת 2010 הגיע ל-6.7 מיליארד שקל, שהם 1.9 מיליארד דולר - עלייה של קרוב ל-10%, כאשר ההכנסות ברבעון הרביעי לבדו הגיעו ל-1.8 מיליארד שקל (עלייה של 11.6%).

בסך-הכול כמות המנויים המצטרפים הייתה גבוהה יותר מכמות המנויים הנוטשים בשנת 2010 - ואיפשרה לפרטנר לסיים את השנה עם הצטרפו נטו של 118 אלף מנויים.

העלייה החדה ביותר נרשמה בסעיף תזרים המזומנים נטו של החברה, שהסתכם ב-1.5 מיליארד שקל (415 מיליון דולר) בשנת 2010 - זינוק של 44.2% ביחס לשנת 2009. ברבעון האחרון לבדו צמח בסיס המנויים ב-27 אלף.

החברה הודיעה היום כי תחלק דיבידנד במזומן עבור הרבעון הרביעי בסכום של 1.92 שקל למניה, שהם כ-54 סנט. סך הדיבידנד - 300 מיליון שקל, והוא ישולם ב-28 במארס.

בכך מגיע סכום הדיבידנד הכולל לשנת 2010 ל-1.22 מיליארד שקל או 344 מיליון דולר (7.85 שקל למניה) - מדובר בסכום השווה ל-98% מהרווח הנקי השנתי של החברה, בהתאם למדיניות הדיבידנד של פרטנר.

מנכ"ל פרטנר הוא יעקב גלברד, שכיהן בעבר גם כמנכ"ל פלאפון המתחרה וכמנכ"ל קבוצת בזק. גלברד נכנס במהלך השנה החולפת לתפקידו במקומו של המנכ"ל הקודם, דוד אבנר.

האנליסטים מגיבים

בבית ההשקעות "מיטב" מיהרו לפרסם תגובה לדוחות. האנליסט גלעד אלפר כותב בסקירת הבזק תחת הכותרת "פרטנר ממתינים לתחרות", כי להערכתו "כל עוד רפורמת התקשורת לא תיכנס לתוקף, פרטנר (וסלקום) תמשכנה לפרסם תוצאות מצוינות". עם זאת, במיטב מציגים המלצה של תשואת חסר למניה וקובעים לה מחיר יעד של 60 שקל - 13.4% פחות ממחיר הפתיחה שלה היום (ד') בתל-אביב.

ערן יעקובי, סמנכ"ל מחקר בדש ברוקראז', מציין כי "כצפוי, פרטנר חוזרת על האזהרה בגין ירידת דמי הקישוריות החל מחודש ינואר השנה. בנוסף, כניסת 16 התקנות של משרד התקשורת בחודש מארס השנה צפויה לפגוע חד-פעמית בתזרים התפעולי בחציון הראשון של השנה. טון הדברים בהנחיה נשמע הרבה יותר מעודד מבעבר - החברה מציינת כי היא מאמינה ביכולתה למתן את השפעות הגזירות באמצעות התייעלות, תוכניות תעריפים חדשות והמשך חדירת המכשירים המתקדמים. נשמע הרבה יותר נחרץ מאשר בעבר".

מחיר היעד של יעקובי עומד על 77 שקל (מעלה דירוג המלצה ל"תשואת יתר"). "אנו לא רואים צורך לשנות אותו כעת. ההנחיות קדימה ועסקת סמייל מעודדים מאד מול העתיד הלא פשוט. אנו מעריכים כי פרטנר תצליח בשנת 2011 לייצר דיבידנד של מעל מיליארד שקל (נגזר מהרווח הנקי) כך שהתשואה תעמוד על 10%. ברור לנו כי המשך ייצור הכותרות על-ידי כל הנוגעים בנושא הגברת התחרות, תמשך בחודשים הקרובים. אנו אכן מעריכים כי לקראת סוף השנה, רמת התחרות תעלה מדרגה, אבל לוקחים זאת בחשבון בהערכת השווי - גם בתחזיות וגם בשיעור ההיוון (10%)".

האנליסטית סבינה פודבל מלידר שוקי הון העריכה לאחר פרסום הדוח כי אמנם התוצאות העסקיות של הרבעון הרביעי ושל שנת 2010 כולה מציגות שיפור במרבית הפרמטרים התפעוליים, אולם לא ניתן להשליך מהן לבי התוצאות העתידיות של החברה. היא צופה כי השנים הקרובות יהיו מאתגרות במיוחד עבור פרטנר, בדגש על האיום התחרותי והאיום הטכנולוגי, וזאת בנוסף למעורבות הערנית של הרגולטור בכל הנוגע לפעילותן של חברות הסלולר. פודבל ממשיכה להמליץ על מניית פרטנר בהמלצת "תשואת שוק" עם מחיר יעד של 73 שקל למניה.