שביתת בזק: שביתת עובדי הנמלים הסתיימה לאחר שעתיים

(עדכון) - הסיבה לשביתה: מחלוקת סביב סוגיית ההצמדה של גמלאי חברת הנמלים למדד, במקום להסכמי השכר ■ ההסתדרות טוענת שעיני "התערב", ואילו שרגא ברוש טוען כי הוא זה שהביא לסיומה

שעתיים בלבד לאחר הודעת ההסתדרות בדבר שביתה מפתיעה בשלושת נמלי הים של ישראל, הודיעה ההסתדרות על סיום השביתה "בעקבות התערבותו של עופר עיני".

האם ההתערבות מעידה על כך שיו"ר ההסתדרות לא אישר את השביתה? בארגון מבהירים כי עיני אישר את השביתה יחד עם יו"ר האגף לאיגוד מקצועי אבי ניסנקורן ויו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, אולם לאחר פרוץ חלה התקדמות במגעים עם משרד האוצר בסוגיית הצמדת הפנסיה של גמלאי הנמלים למדד. אתמול, טוענים בהסתדרות, הממונה על השכר אילן לוין סירב לדבר על הצמדה רטרואקטיבית למדד משנת 2008, ואילו היום הוא הסכים לדבר על כך וגם להעביר את תוספות השכר לעובדי הנמלים ללא קשר לפתרון סוגיית הגמלאים.

במשרד האוצר, לעומת זאת, הגרסה שונה מעט: שם טוענים כי בפגישה שהתקיימה אמש בין הצדדים ביקשו נציגי המשרד ארכה של יומיים כדי לדון בדרישה להצמדה רטרואקטיבית, ואילו בהסתדרות סירבו. עכשיו, אחרי שעתיים של שביתה שנתפסה כפראית, עיני הבין שמוטב לחזור לשולחן המו"מ.

אבל יש גם גרסה נוספת: בהתאחדות התעשיינים טוענים כי נשיא הארגון, שרגא ברוש, הוא זה שהתערב והביא לסיומה של השביתה. העובדה שההסתדרות השביתה את שלושת נמלי הים בקלות יתרה לכאורה, מחזקת את ההערכה כי הקשר האסטרטגי והחברי בין השניים נסדק לאחרונה. כזכור, עיני וברוש יצאו למאבק משותף נגד העלאת המחירים במשק והתנגדות המשלה להעלאת שכר המינימום, אולם מהר מאוד ברוש זנח את המאבק והותיר את הרושם כאילו הוא העדיף התנהלות מתונה יותר מזו של עיני.