בית משפט בלונדון: מייסד וויקיליקס ג'וליאן אסאנג' יוסגר לשבדיה

זאת בשל החשדות נגדו בגין אונס שתי נשים ■ פרקליטו של אסאנג' הודיע כי יערער על ההחלטה

מייסד וויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', יוסגר לשבדיה, שם עומדים מולו חשדות בגין אונס של שתי נשים - כך קבע היום (ה') בית המשפט בלונדון.

לפי הדיווח בגלי צה"ל, עורכי דינו של אסאנג' הודיעו כי יערערו על ההחלטה, אך אם הערעור יידחה - יוסגר מייסד ויקיליקס תוך 10 ימים.

בפסיקתו דחה השופט, הווארד רידל, את טיעוני ההגנה, ביניהם העובדה כי לתובעת הכללית של שבדיה, מריאן ניי, אין זכות להוציא צו מעצר כלל-אירופאי, וכי מעשיו של אסאנג' לא נחשבים לעבירות על-פי החור האנגלי, ולכן לא ניתן להסגירו.

השופט אף האשים את עורך דינו השבדי של אסאנג', ביורן הורטיג, בכך שניסה באופן מודע להטעות את בית המשפט. הוא הוסיף כי אסאנג' ניסה להתחמק ממערכת המשפט השבדית בטרם עזב את המדינה.

אסאנג' טען כי לא יוכל לזכות למשפט הוגן בשבדיה בעקבות פרסומים אודותיו בתקשורת המקומית, אך השופט הבריטי קבע כי אם במערכת המשפט השבדית התנהלו הדברים שלא כסדרם - יש ליישב את העניין שם.

אסאנג' מנסה להמנע מההסגרה מאז חודש דצמבר, אז הסגיר את עצמו לידי המשטרה הבריטית. לדבריו, אם יוסגר לשבדיה - הוא יוכל לעמוד שם בפני הסגרה לארצות-הברית בגין חשדות אחרים, של ריגול וחשיפת מסמכים סודיים.

"אם אכן יקרה הדבר, העונש צפוי להיות חמור הרבה יותר, אפילו עונש מוות", אמרו עורכי דינו. הוא מכחיש באופן עקבי את ההאשמות המיוחסות לו.