משה ויגאל גינדי יקימו קניון בדרום ב-300 מיליון דולר

משה גינדי: "הקניון יוקם תוך 5-6 שנים. בדיקת שוק שערכה החברה קבעה כי באזור הדרום עדיין לא מוצה הפוטנציאל של קניונים גדולים"

‎‎האחים משה ויגאל גינדי מתכננים להקים קניון בדרום הארץ בהשקעה של כ-300 מיליון דולר, כולל מרכיב הקרקע - כך נודע ל"גלובס".

קניון זה יצטרף לקניון הזהב בראשון-לציון, אותו הקימו האחים ב-1991, ועדיין מחזיקים ב-25% ממנו, ולקניון המתוכנן בשלב א' של מתחם השוק הסיטונאי בתל-אביב, בו מחזיקים האחים יחד עם חברת גינדי השקעות וחברת רבוע כחול נדל"ן.

‏חברת האחים משה ויגאל גינדי מנהלת מגעים לרכישת שטח של כ-50 דונם באזור הדרום לפי תוכנית אסטרטגית לבניית קניון בשטח בנוי של 60 אלף מ"ר. לדברי משה גינדי, הקניון יוקם תוך 5-6 שנים.

עוד אמר גינדי אמר ל"גלובס" כי "ההחלטה לבנות באזור הדרום נובעת מבדיקת שוק שערכה החברה, שקבעה כי באזור הדרום עדיין לא מוצה הפוטנציאל של קניונים גדולים. הרבה מהמותגים המובילים לא נמצאים שם, וזאת הזדמנות לבנות קניון בסדר גודל שלא קיים בדרום ולהביא לאזור את כל המותגים המובילים".

לקראת חודשי הקיץ ייפתח לציבור שלב ג' של קניון הזהב בראשון-לציון, בשטח של 70 אלף מ"ר ברוטו נוספים, שיגדילו את שטחו הכולל של הקניון ל-108 אלף מ"ר ברוטו. היקף ההשקעה בשלב ג' של הקניון נאמד בכ-600 מיליון שקל. פתיחתו של חלק זה תגדיל את מספר החנויות בקניון ל-400.

כזכור, ב-2008 מכרו האחים גינדי 75% מקניון הזהב לחברת הביטוח מגדל לפי שווי של 1.25 מיליארד שקל, אבל ניהול הקניון נותר בידיהם של האחים.

בעקבות אישורה בשבוע שעבר של תוכנית העיצוב האדריכלי של פרויקט השוק הסיטונאי, שמכונה כעת "גינדי תל-אביב", צפויים כעת האחים גינדי ושותפותיהם בפרויקט, חברת גינדי השקעות וחברת רבוע כחול נדל"ן, לקבל היתרי בנייה לפרויקט בימים הקרובים.

פרויקט "גינדי תל-אביב" צפוי לכלול, לצד 720 יחידות דיור, גם קניון בשטח 30 אלף מ"ר ושטח משולב של מסחר ומגורים, שיכלול 80 דירות ובהן 56 דירות בהשכרה מוזלת. ‏‎‎‏