גבעות: קצב ההפקה ממקטע 8 עומד על 785 חביות ביום

עדכון מ"מגד 5": גבעות דוחה את ניקוי מקטעים 6-7 - ותחל במבחני הפקה שיימשכו חצי שנה במקטע 8B ■ לאחר מכן, תחל השותפות בהפקה מסחרית בנובמבר

שותפות חיפושי הנפט גבעות הצליחה להגביר את קצב הפקת הנפט באתר "מגד 5" ל-785 חביות נפט ביום מחלק B של מקטע 8 בלבד, לעומת קצב הפקה טבעי של 382 חביות נפט מכל 8 המקטעים ב"מגד 5" עליו הודיעה השותפות בספטמבר האחרון.

"בהתאם לתוכנית העבודה האמורה, בכוונת השותף הכללי להתחיל לבצע הפקה מסחרית מקידוח 'מגד 5' החל מחודש נובמבר 2011", נכתב בדיווח של גבעות הבוקר לבורסה. "בנוסף, נעשות ההכנות לביצוע קידוחים ב'מגד 6' ו'מגד 7' החל מחודש פברואר 2012, בהתאם לתכנית האמורה".

בחודשים האחרונים ביצעה גבעות פעולות פראק (frac) להמרצת קצב הפקת הנפט ב"מגד 5", לאחר שבספטמבר האחרון הודיעה השותפות על זרימה טבעית של 382 חביות נפט ביום. ב-17 בפברואר, בעקבות שידור חי באתר "גלובס" מאתר "מגד 5", הודיעה גבעות בדיווח לבורסה כי בחלק B של מקטע 8 לבדו זורמים 1,000 חביות נפט ביום עם כ-2 מיליון רגל מעוקב של גז נלווה.

ואולם היום, כאמור, עדכנה השותפות כי מדובר ב-785 חביות ביום. היא מדגישה כי בחלק מהימים אכן הושגה זרימה של יותר מ-1,000 חביות ביום, אולם קצב ההפקה היציב ובר קיימא עומד על 785 חביות נפט ביום.

מקטעים 6-7 לא ינוקו בשלב זה

ב"מגד 5" ישנם 8 מקטעים ומקטעים 6-8 הם העליונים והעשירים ביותר בנפט. השותפות נתקלה בקשיים במקטעים 6-7, שכן אלה נסתמו בשל זרימת מים וחומרים כימיים שהוזרמו במהלך ביצוע פעולות הפראק ומבחני ההפקה. גבעות ביצעה גם מבחנים בחלק A של מקטע 8, אולם היא מציינת כי המבחן לא הצליח ולכן החליטה לזנוח חלק זה של המקטע ולהתמקד בחלק B של מקטע 8.

בין ה-1 בפברואר ל-4 במארס הפיקה גבעות 16,610 חביות נפט מחלק B של מקטע 8 ב-26 ימי מבחן (לא כולל שבתות) והנפט נמכר לבזן, אולם השותפות לא מציינת באיזה מחיר נמכר הנפט. בעבר מכרה השותפות את הנפט במחיר של כ-52 דולר לחבית בלבד.

לגבי מקטעים 6-7, השותפות מציינת שהניקוי טרם הושלם ולכן "שיעורי הזרימה במקטעים אלה היו נמוכים מאוד". לעת עתה החליטה גבעות לדחות את ניקוי המקטעים הללו, כיוון ש"תהליך הניקוי עלול לגרום נזק למקטע 8B". עם זאת, גבעות מעריכה שלאחר ניקוי המקטעים הללו, תגדל כמות ההפקה אולם היא אינה יכולה להעריך בכמה. כמו כן, השותפות מציינת שפתיחת מקטע 1 תוסיף עוד 300 חביות נפט ביום לקצב ההפקה.

ומה הלאה? ובכן, גבעות מתכננת להחזיר כעת את ציוד ההפקה מחו"ל כדי להתכונן למבחני הפקה במקטע 8B שיימשכו כחצי שנה. הציוד יגיע בתוך 3-4 שבועות. מטרת המבחנים היא לעקוב אחר הלחצים וקצב ההפקה לתקופה ארוכה, בטרם תחל ההפקה המסחרית.

גבעות
 גבעות

פרטים על מקטע 8B; מקור: הדיווח של גבעות לבורסה