שמולביץ' ימזג לטופספין חברות המזון הבריאותי

החברות ClearPath ו-Innosense שבשליטת שמואלביץ', ימוזגו לתוך טופספין ■ המנכ"ל איתן שטרקמן: "נפעל להכנסת פעילויות נוספות בתחום הביומד והאנרגיה"

חברת טופספין שבשליטת אשר שמולביץ' תמזג לתוכה את הפעילות של שתי חברות המזון הבריאותי של שמולביץ' ClearPath ו-Innosense, כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי לתוך טופספין מתוכננים להתמזג מיזמים נוספים בתחום הביומד והאנרגיה.

בעבר תכנן שמולביץ' למזג את החברות הללו לתוך השלד נקסטג'ן שבשליטת די מדיקל, אולם עסקה זו לא צלחה. טופספין נסחרת לפי שווי של 51 מיליון שקל, והיום עלתה המניה ב-14%.

בשבוע שעבר הודיעה טופספין כי מנכ"לה החדש, איתן שטרקמן, צפוי לרכוש 22% מהחברה משמולביץ', שהחזיק ב-89% ממנה טרם המכירה. שטרקמן הוא יוצא חברת CA טכנולוגיות והוא שימש בעבר כמנכ"ל חברת מטוסי הריסוס כימניר, וכן בתפקיד בכיר בניהול המטה של שטראוס-עלית.

"נפעל להכניס לטופספין את פעילות המזון הבריאותי, וכן פעילויות נוספות בתחום הביומד והאנרגיה, גם האנרגיה הירוקה, אבל גם בתחום הקלאסי של הנפט והגז", אמר היום שטרקמן ל"גלובס". הוא הוסיף כי "העסקה מול נקסטג'ן לא צלחה משום שהן ניסו להגן על בעלי המניות שלהם ואנחנו על שלנו. בסופו של דבר ההבדל היה של כמה מיליוני שקלים בודדים, אבל גם על זה לפעמים נופלות עסקאות".

עוד מספר שטרקמן כי שמולביץ' רכש בסופו של דבר באופן פרטי חלק ממפעל הסיליקון KAST שבעבר ביקש לרכוש דרך טופספין. ייתכן שגם פעילות זו תמצא בסוף את דרכה לתוך החברה.

"חברתי לאשר שמולביץ' משום שהוא יזם סדרתי בתחום הביומד", מספר שטרקמן. "החלום שלי הוא להקים חברה תעשייתית בישראל. המודלים שלי הם מיכאל שטראוס וסטף ורטהיימר. אני לא מתיימר להשיג את מה שהם השיגו, אבל זה הכיוון. שמולביץ' עשה כמה אקזיטים והיום כולם רודפים אחרי הכסף שלו, אבל זו טעות להתמקד רק בזה. היתרון שלו הוא במיזמים שהוא מקים".