אישה חוגגת 100: פסטיבל האישה 2011 יוצא לדרך

בסימן 100 שנה ליום האישה הבינלאומי יתקיים ביום רביעי הקרוב פסטיבל אישה 2011, שיתקיים זו השנה ה-15 ברציפות במתחם תיאטרון חולון ■ מתוך רשימה ארוכה של מופעים אטרקטיביים, בחרנו כמה מהבולטים במיוחד

תיאטרון

"כל הזמן שבעולם"

הבמאית-מחזאית דפנה רובינשטיין כתבה את המחזה לפסטיבל "Transameriques" שהתקיים בקנדה, שבמסגרתו התבקשו יוצרים מישראל ומלבנון להעלות עבודות פרי עטם אודות ובהשראת אירועי מלחמת לבנון השנייה.

עכשיו ממשיך המחזה להציג בארץ, במרכזו אישה העוסקת במקצוע העתיק בעולם ומנסה לשרוד בעולם גברי קשוח. איך זה מתקשר ללבנון? יאנה היא זונה המוצאת עצמה בעיר ריקה, אחרי שכל הגברים עלו לצפון להשתתף במלחמה. אבי, הסרסור של יאנה, מחליט להעביר את העסק לזירת האקשן והשניים יוצאים להציע את מרכולתם לקליינטים בשטח האש. משתתפים: חן אשרוב, חי דוידוב, אלי מנשה וניר זליחובסקי.

רביעי (ה-9 בחודש), 18:00, אולם במה 3. מחיר: 45-50 שקל

מוזיקלי-קומי

"Shift alt"

עידן אלתרמן הוא שחקן וקומיקאי מוכשר כשד, אך גם זמר משובח שכבר פצח בזמר במחזמר "המפיקים" ובאלבום היחיד של ההרכב "לולה" (לצד אבי גרייניק, ירדן בר כוכבא ויסמין קידר). עכשיו הוא שר סולו, בבכורה למופע חדש שבו ילווה אותו ההרכב "מג'יקל מיסטרי טור".

אלתרמן ברר רפרטואר לועזי של אמנים מגוונים החל מברברה סטרייסנד וכלה בלו ריד (בדרך הוא הופך על פיהן יצירות של הביץ' בויז, פוליס, פרינס, ג'ימי הנדריקס, פרנק סינטרה ואחרים), ומעניק גרסאות הומוריסטיות שהמשותף לכולן הוא נשים. זה נשמע כל-כך הזוי שזה עשוי בהחלט להיות מקסים.

רביעי (ה-9 בחודש), 21:00, אולם במה 2. מחיר: 65-95 שקל

מוזיקה

נשים שרות אלביס: It's now or never

שירים רבים מתוך הרפרטואר המפואר שהותיר מלך הרוק'נרול המנוח זכו לאינספור גרסאות כיסוי, כולל בביצועים נשיים, ועדיין הוא מזוהה בעיקר עם גבריות שרמנטית. המעבד המוזיקלי עדי רנרט ינסה לשנות את התפיסה בעזרת גלריית מבצעות הכוללת את ריקי גל, רותי נבון, תמר אייזנמן, יעל דקלבאום, יעל קראוס וקרולינה.

ביחד ולחוד הן יבצעו ממיטב שיריו של אלביס תחת שרביט הבימוי של אורי אגוז. מרגש במיוחד האיחוד בין הדיוות הוותיקות גל ונבון, שכזכור התפרסמו באותו מחזור יוצאות להקות צבאיות בשנות ה-70 והפכו לחוד חנית ברוק הנשי המקומי שהיה אז בחיתוליו.

חמישי (ה-10 בחודש), 21:00, אולם במה 1. מחיר: 80-130 שקל

מחול

You make, remake

כשהיא לא מסבירה לנו שישראל מתייבשת, הרקדנית-כוריאוגרפית רננה רז ממשיכה להתפתח כאחת היוצרות החדשניות והמרתקות במחול המודרני המקומי.

ביצירתה החדשה היא חוברת לאמן אפרים אשבל, ובליווי הרכב רקדנים הם מעלים מיצג מולטי מדיה המנסה לרתום את נפלאות האינטרנט, בעיקר האתר Youtube, לעולם התנועה. זאת באמצעות אמנים אורחים שונים המתבקשים להצטרף באופן ספונטני ליצירה ולהגיב בדרכם וסגנונם על הסרטונים השונים המועלים באתר. משעמם זה לא יהיה.

שישי (ה-11 בחודש), 21:00, אולם במה 2. מחיר: 50-80 שקל

מוזיקת עולם

לורה (Lura)

כמדי שנה מארח פסטיבל אישה זמרת בינלאומית מובילה בתחומה. בשנה שעברה הייתה זו דיוות הג'אז די.די ברידג'ווטר, והשנה מופיעה לראשונה בישראל הזמרת הקריאולית לורה, הנחשבת לממשיכת דרכן של מבצעות כמו אמיליה רודריגז ז"ל וסזריה אבורה תבדל"א. שיריה של לורה משלבים אלמנטים של פאדו פורטוגזי, מורנה מאיי קאפו ורדה ו"זוק" (ז'אנר קצבי שמקורו באיים הקריביים) בפופ ונשמה מערביים, ג'אז ומוזיקה אפריקנית.

לורה מגיעה לישראל במסגרת סיבוב הופעות עולמי לקידום אלבומה החדש "Eclipse"

שישי (ה-11 בחודש), 22:00, אולם במה 1. מחיר: 155-180 שקל

בידור

"קצרות ולעניין"

שמו של המופע הוא פרודיה עצמית על קומתן הנמוכה של שלוש הכוכבות ציפי שביט, חני נחמיאס ועירית ענבי. לפני כמה שנים הן חברו לראשונה לערב קומי בשם "ספונג'ה בעיר הגדולה", שיועד להיות מופע סגור לוועדי עובדים ובעקבות התגובות הנלהבות פתח קופות ורץ בהצלחה עצומה בכל הארץ.

עכשיו מגיע ממשיך דרכו, ובו ימשיכו שלוש הגרציות לדבר על הווי חייהן של נשים מתבגרות בעולם של צ'טים, הורמונים וקרמים. גברים אולי לא יבינו זאת אבל הנשים הרבות שנחשפו למופע הקודם לא ירשו לעצמן, מן הסתם, להחמיץ את הדבר הבא.

מוצ"ש, (ה-12 בחודש), 21:00, אולם במה 1. מחיר כרטיס: 85-130 שקל

כל הפרטים על לוח המופעים והפאנלים המלא, מועדים ומחירי כרטיסים באתר הרשמי של תיאטרון חולון