לימור לבנת: להגביל את גיל הצפייה בערוץ "האח הגדול"

שרת התרבות: "הילדות והנערות שצופות בגיבורות הריאליטי מקבלות בשוויון-נפש ביטויים גסים ומשפילים. ערוץ 'האח הגדול' מייצר תכנים פורנוגרפיים מול כל עם ישראל"

"האח הגדול" למבוגרים בלבד? שרת התרבות לימור לבנת דורשת משר התקשורת משה כחלון וממועצת הכבלים והלוויין ולהגביל את הכניסה לערוץ "האח הגדול" (ערוץ 20) באמצעות קוד בקרת הורים ולהגביר את הבקרה על תוכניות הריאליטי.

הדברים נאמרו הערב (ג') במליאת הכנסת בדיון לכבוד יום האישה הבינלאומי, ולאחר שלבנת התבטאה בחריפות נגד התוכנית "האח הגדול" והעורך שלה יורם זק מוקדם יותר היום.

לבנת אמרה כי "גיבורות התרבות כיום הן גיבורות הריאליטי. הילדות והנערות שצופות בהן מקבלות בשוויון-נפש ביטויים גסים ומשפילים. ערוץ 'האח הגדול' מייצר תכנים פורנוגרפיים מול כל עם ישראל. ילדים יושבים וצופים בתכנים הזולים הללו. התכנים שם הולכים ומורידים את רף המכנה המשותף הנמוך - והכול בשביל רייטינג".

עוד הוסיפה השרה לבנת כי אם הנושא לא יטופל מיד, "אנו נגדל דור של ילדות ונערות שחושבות שגופן הוא כלי לשיווק עצמי וכדי להיות כלי שרת בידי גברים. צריך להגביל את הצפייה בערוץ 'האח הגדול' בכדי שהפורנוגרפיה שיש בו כיום לא תשחית את הילדים והנוער".

הדברים נאמרו לאחר שלבנת כבר התבטאה היום בנושא ואמרה כי התוכנית מקדמת פורנוגרפיה, וכי הערוץ שמשדר את התוכנית הוא ערוץ פורנוגרפיה. "יש לנו חובה לדאוג לדור הצעיר", אמרה לבנת.

נזכיר כי בחודשים האחרונים התוכנית "האח הגדול" מעוררת לא מעט שערוריות, שהחלו בהתבטאות מינית ובוטה של יורם זק כלפי דנה רון, אחת המתמודדות בתוכנית. במהשך משתתפת נוספת בתוכנית, פרידה הכט, אמרה כי היא מפרגנת למחבלים מתאבדים. "מטבעי אני כזאת, אני מפרגנת לאנשים. יותר מזה, אני אפרגן למחבלים המתאבדים שיבואו להתפוצץ מולי, כי אני בטוחה שההצלחה שלהם תעשה לנו טוב", אמרה פרידה.