מחזיקי האג"ח של שפיר פרויקטים אישרו את הסדר החוב

לחברת הנדל"ן של משפחת שפירא התחייבויות של 300 מיליון שקל, מתוכן 100 מיליון שקל למחזיקי האג"ח ו-88 מיליון שקל לבנק לאומי רומניה

שנה לאחר שהחל המו"מ בין מחזיקי האג"ח של שפיר פרויקטים להנהלת החברה, אישרו הנושים את הסדר החוב המוצע. שפיר חייבת 300 מיליון שקל לנושים שונים, מתוכם 100 מיליון שקל למחזיקי האג"ח, שהסכימו לפרעון החוב (קרן ריבית) בתשלום אחד בעוד 3 שנים.

עוד 88 מיליון שקל חייבת החברה לבנק לאומי רומניה, בגין פרויקט מגורים בבוקרשט בשם "פיפרה", ואת הקרן היא נדרשת לשלם עד סוף החודש.

יממנו הפעילות בכ-4.5 מ' ש' לשנה

חברת הנדל"ן שבשליטת האחים ישראל, הראל, גיל וחן שפירא, פעילה במדינות רומניה, אוקראינה וסרביה. המשבר במזרח אירופה הביא להקפאת פרויקטים שלה, וכך את תשעת החודשים הראשונים של 2010 סיימה שפיר ללא הכנסות ועם הפסד של 19 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 100 מיליון שקל ב-2009. יש לה גירעון בהון העצמי בגובה 150 מיליון שקל, ולדוחותיה הכספיים מצורפת הערת "עסק חי".

משפחת שפירא היא גם הבעלים של שפיר הנדסה, אחת מחברות התשתית הגדולות בישראל. במסגרת ההסדר שהושג, ידחו בעלי השליטה פירעון הלוואות בעלים של 62 מיליון שקל, עד להתאוששות השוק במזרח אירופה. עוד הסכימו בעלי השליטה, לממן על חשבונם את הפעילות השוטפת של החברה בכ-4.5 מיליון שקל לשנה, להפחית כ-19 מיליון שקל מחוב החברה כלפיהם ולהבטיח תשלום של 18 מיליון שקל מהחוב לבעלי האג"ח.

בעלי השליטה יגישו הצעת רכש ל-10 מליון שקל ע.נ. במחיר של 45 אג' לכל 1 שקל ע.נ.

בשנת 2007 הצליחה שפיר פרויקטים לגייס 175 מיליון שקל באמצעות אג"ח, שכיום כ-80 מיליון שקל מתוכן מוחזקות על ידי חברה בת ובעלי השליטה. האג"ח נסחרת במחיר של 34 אגורות בלבד, המשקף תשואת זבל לפדיון של 1,356%.

מנכ"ל הכספים של קבוצת שפיר, עמית בירמן, אמר בעקבות אישור ההסדר כי "הגענו לתוצאה המציבה את הצדדים מעתה והלאה בזהות אינטרסים כמעט מוחלטת".

עיקרי ההסדר

- תשלומי הריבית והקרן ישולמו בפעם אחת ("בולט") בעוד שלוש שנים (במקום תשלומים שוטפים עד 2013)

- בעלי השליטה יפרסמו הצעת רכש לרכישת 10 מיליון שקל ע.נ. במחיר של 45 אגורות (תשלום במזומן של 4.5 מיליון שקל)

- בעלי השליטה מתחייבים למימון שוטף של החברה בעלות שנתית של 4.5 מיליון שקל