"אספקת הגז ממצרים מתעכבת בשל התנגדות הבדואים"

רשת ב': דיפלומט מערבי אמר לסוכנות ידיעות צרפתית כי אספקת הגז ממצרים לירדן לא מחודשת כיוון שאם תחודש האספקה לירדן ולא לישראל - הדבר יעורר "רעש בינלאומי"

האם חידוש אספקת הגז ממצרים לישראל מתעכב בגלל התנגדות הבדואים בצפון סיני? רשת ב' מדווחת היום כי דיפלומט מערבי השוהה ברמת עמון אמר לסוכנות ידיעות צרפתית שניתן לחדש כבר היום את אספקת הגז ממצרים לישראל ולירדן, אולם הבדואים בסיני מתנגדים לחידוש אספקת הגז לישראל ולכן הנושא מתעכב.

לדברי הדיפלומט, אספקת הגז ממצרים לירדן לא מחודשת כיוון שאם תחודש האספקה לירדן ולא לישראל - הדבר יעורר "רעש בינלאומי", כדבריו. בתוך כך, מזכיר הליגה בערבית עמר מוסא, המתמודד על נשיאות מצרים, רומז כי אם ייבחר הוא ישמר את הסכם השלום עם ישראל וישקול מחדש את הסכם הגז עם ישראל.

ב-5 במארס הודיעה מרחב, השותפה הישראלית בספקית הגז המצרית EMG, כי אספקת הגז ממצרים לישראל תחודש "בימים הקרובים", אולם לא ציינה מועד מפורש. אספקת הגז הופסקה ב-5 בפברואר בשל פיגוע טרור במתקן הסמוך לציהור הגז. בשבוע שעבר אירע פיגוע ירי נוסף נגד כוחות הביטחון המצרים, על ידי חוליות טרור של בדואים המסונפים לארגון אל-קאעידה.

בדיווח האחרון שלה לבורסה מיום חמישי האחרון, מסרה חברת אמפל (המחזיקה ב-12.5% מ-EMG) כי כל עבודות התיקון הושלמו ורמזה בכך שניתן לחדש את אספקת הגז. אמפל רמזה בהודעתה כי מצרים היא זו שמעכבת את חידוש אספקת הגז.