רוכב על גל השנאה לישראל: 44% יצביעו לארדואן בבחירות

בסקר שנערך עולה כי ראש ממשלת טורקיה ינצח בבחירות בקלות כשלמתחרו המוביל 24% תמיכה בלבד ■ אמש אמר ארדואן כי אין לו כל התנגדות לניתוק היחסים עם ישראל

לקראת הבחירות הקרבות בטורקיה, ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן זוכה לתמיכתם של 44% מהציבור הטורקי בעוד מתחרו העיקרי ממפלגת העם הרפובליקנית זוכה לתמיכה של 24% בלבד. למפלגת הלאומנים 14% תמיכה. כך עולה מסקר של העיתון "אקסם" שבדק 4,000 נשאלים לקראת הבחירות ביוני.

אתמול (ד') שלח ארדואן מסר ברור לישראל ואמר כי אם ירושלים מעוניינת בניתוק היחסים בין שתי המדינות - אין לו כל התנגדות. באמירותיו מסלים ארדואן את ההתקפותיו נגד ישראל.

ההתבטאות של ראש הממשלה נאמרה בתגובה למנהיג האופוזיציה, קיליץ' דאר אולו, שהאשים את ארדואן במשט הקטלני לעזה.

"לו היינו במקום הממשלה, הספינה 'מאווי מרמרה' לא הייתה מפליגה מנמל טורקי", טען ראש האופוזיציה. ארדואן אמר בתגובה כי "ישראל תקפה אונייה שהפליגה תחת דגל טורקי במים בינלאומיים מהים ומהאוויר, ואתם (האופוזיציה) שותקים".

בתגובה למצב בלוב, אמר ארדואן לאחרונה כי הוא מתנגד לסנקציות כלכליות על לוב שלטענתו "יכבידו על העם הלובי שגם ככה חי בתנאי מחסור ועוני". לטורקיה קשרים עסקיים ענפים עם לוב. כ-200 חברות טורקיות מעורבות בפרויקטים שונים בלוב, בהיקף של כ-15 מיליארד דולר.