אקסלנס: תחזיות הצמיחה ידחפו את הבורסה בטווח הבינוני

"נראה כי עולה ההסתברות בשלב זה כי החודש יעדיף הבנק המרכזי להישען על 'עליית אי הוודאות בעולם' בעקבות המזה"ת והאסון ביפן ולהותיר את הריבית ללא שינוי"

"תחזית הצמיחה של ישראל ל-2011 בשיעור של כ-4% צפויה להערכתנו לתת רוח גבית להמשך העלייה בשוק המניות בטווח הבינוני, אם כי בטווח הקצר תנאי המאקרו המקומיים והשינויים הגיאופוליטיים עשויים להוות משקל חזק יותר בהעדפות המשקיעים המקומיים והזרים". כך מציינים כלכלני אקסלנס בסקירה השבועית שפרסמו.

לגבי האינפלציה והריבית אומרים באקסלנס כי קצת קשה להתנבא לגבי הציפיות האינפלציוניות, קל וחומר לגבי החלטת הריבית יום לפני פרסום מדד חודש פברואר. הפתעה חיובית במדד תחזק כמובן את ההסתברות להעלאת ריבית, עם זאת, מדד חלש והתמתנות בסקטור הדיור עשויים לעקב את ההעלאה.

למרות המדד, "חשוב לציין כי הפוטנציאל האינפלציוני נותר גבוה. האינפלציה השנתית צפויה לעלות מעל רף ה-4% החודש מה שיתדלק עוד יותר את הציפיות. רמת השכר הממוצעת לשנת 2010 עלתה ב-3.7% בלבד מה שמאותת כי העלאות השכר יהיו בעיקר ב-2011 וצפויות לתמוך בלחצים האינפלציוניים הפנימיים".

באקסלנס מעריכים כי מדיניות העלאות הריבית של בנק ישראל צריכה להימשך. עם זאת, "נראה כי עולה ההסתברות בשלב זה כי החודש יעדיף הבנק להישען על 'עליית אי הוודאות בעולם' בעקבות המזה"ת והאסון ביפן ולהותיר את הריבית ללא שינוי. ירידה בשער הדולר לרמה נמוכה תקשה על העלאה נוספת בשלב זה".

על השוק הקונצרני אומרים באקסלנס כי למרות פתיחת המרווחים עדיין ניכרת זרימת כסף לאג"ח הקונצרני הקצר והצמוד, וגם לאפיק הריבית המשתנה. "כפי שציינו בשבועות האחרונים, המשקיעים מחפשים הגנה צמודה מפני ששת המדדים הקרובים שצפויים לעלות בקצב שנתי של 5.6% והגנה מפני עליית ריבית באג"ח בריבית משתנה. שוק ההנפקות מאותת על רגיעה מסוימת שצפויה להימשך עד סיום הדוחות על רקע החלטה של רשות לנ"ע שהתשקיפים צריכים להתבסס על דוחות עדכניים ולא רק על 3 רבעונים ראשונים. אנו צופים כי בסוף חודש מרץ יחל 'מבול של הנפקות' שכבר היום נמצאות בקנה".