להשעות את השופטת אוסטפלד

יש לחקור גם את אנשי התביעה המשטרתית, שידם לא רעדה כשחתמו על הסדר הטיעון

1. קודם כל השעיה. מיידית. אחר-כך בירור. תחקור רציני, חיצוני, הרחק ממגע ידה של התביעה הכללית. אם יימצא ניקיון וטוהר בהתנהלות האב, הבן ורוח המשפט - דניאל אנושי, עורך הדין הנוכחי של הנהג השיכור הדורס; אלי אנושי, שהיה פרקליטו וניסח עבורו את "הסדר הטיעון", בטרם מונה לשופט תעבורה בפתח-תקווה; וטל אוסטפלד, שופטת התעבורה בפתח-תקווה, שחתמה על "הסדר הטיעון" המפוקפק - יוחזרו השלושה לעבודה מיד. לשכת עורכי הדין תתנצל בפני עו"ד אנושי, ומערכת המשפט, וגם אנחנו, נתנצל בפני עורכי הדין ושני השופטים המכובדים.

עד אז, עד שיובהרו הדברים חד וברור, ישלוט הריח הרע העולה מהשתלשלות העניינים בפרשת הסדר הטיעון לדורס הנערה שחר גרינשפן, כפי שחשף כאן הכתב חן מענית, אמש (א') והיום (ב'). עד אז - כל הכרעה של מי משני השופטים הללו, אוסטפלד ואנושי, עלולה להיראות לציבור בעייתית ביותר.

2. במסגרת החקירה - ששר המשפטים, יעקב נאמן, יחד עם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', האחראי על המשטרה, והתביעה המשטרתית חייבים להכריז עליה בהקדם - ייחקרו גם אנשי התביעה המשטרתית, אלה שידם לא רעדה כשחתמו על מה שמכונה "עסקת הטיעון".

האם הם יזמו אותה? האם הם שוכנעו לקבל אותה? אם כן, מי היה זה ש"שיכנע"? מי הסביר ושיכנע את התובע/ת שאותו מרק פטריק בן ה-57 הוא "איש לא צעיר", מסכן, שאשתו נפטרה, ובכלל "קשה לו גם ככה", עד כדי כך ששתה לשכרה, התיישב על הגה המיניבוס להסעת ילדים, ובשליטת אדי האלכוהול עלה על אי-תנועה ודרס נערה שוקקת חיים, עד שהפך אותה למשותקת בכל חלקי גופה.

3. בהזדמנות זו ראוי גם לבדוק את מכלול ההתנהלות של מערך תביעות התעבורה, הפועל תחת משטרת ישראל - המשרד לביטחון פנים. אין שבוע בו לא מתפרסם פסק דין כזה ואחר, שהופך את פשעי הכביש למשהו נוח ושולי. משהו שמצדיק 400 הרוגים בשנה, 31 אלף הרוגים מקום המדינה (יותר מכל המלחמות ופעולות האיבה), ואלפים רבים של פצועים.

שהרי כדי להגיע לפסקי דין כה מקלים בתאונות קטלניות צריך כנראה לא רק שופטים נדיבים מדי, שנמנעים מלמצות את מלוא חומרת הדין, וגם לא מעיזים לפעול מעבר לכך, אלא גם תובעים משטרתיים ותרניים מדי או שמא לא מקצועיים מדי.

יש לדעת: הרוב המכריע של כתבי האישום במדינה - 87% - מוגשים על-ידי התביעה המשטרתית, כך כתוב באתר המשטרה. זה הופך את המשטרה לגוף שהוא גם חוקר, גם תובע וגם עושה הסדרי טיעון.

התביעה המשטרתית מורכבת משני גופים: תביעה משטרתית פלילית ומערך תביעות התעבורה. לצד מאסה גדולה של תיקי עבירות תנועה "קלות" יחסית, מדובר בכל תיקי הרצח על הכבישים, אלפי התאונות עם פצועים קשה, "צמחים" לכל ימי חייהם, נכים, פגועים ועוד.

"התביעה המשטרתית", ממשיך אתר המשטרה וכותב, "מוסמכת להעמיד לדין אנשים בעבירות חטא ועוון ובחלק מעבירות הפשע".

וכל זה, לבושתנו, נעשה בדרך-כלל מתחת לרדאר התקשורת, שכן מי בדיוק מתעניין בבתי דין לתעבורה.