סילבן שלום בוועידת הנגב: "סוף שבוע ארוך יגביר את התיירות"

"נאיץ בבניית הגדר כדי להביא לחיסולה של התופעת המסתננים באילת" ■ "דרך השלום שעוברת בגבול עם ירדן שופצה כדי להביא כמה שיותר תיירים לאזור"

"קיבלנו הוכחה בערב שבת האחרון שיש אנשים שאינם אנשים אלא חיות אדם, וגם חיות לא בטוח שמתנהגות כך. החליטו לטבוח במשפחה שלמה וזה מעורר חלחלה בכל אחד מאיתנו. היום אנחנו עושים הכל כדי למצוא את האשמים ולהביאם לדין", כך התבטא הערב השר לפיתוח הנגב והגליל והמשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, בהתייחסו לפיגוע בסוף השבוע באיתמר. את הדברים אמר שלום בפתח נאומו בוועידת הנגב שמתקיימת במלון דן באילת.

במסגרת נאומו אף התייחס שלום לבעיית המסתננים ששוררת באילת: "המסתננים מהווים אחוז מאוד גבוה מהקהילה באילת. יחד עם הממשלה, נאיץ בבניית הגדר כדי להביא לחיסולה של התופעה וזה נדרש לאור מה שאנחנו חווים היום בעולם הערבי ולאור העובדה שיש כאלה במצרים המציבים את השלום בסימן שאלה, לכן אנחנו חייבים לחשוב איך להגן על אילת מבחינה ביטחונית", אמר.

סילבן ציין בנאומו "בשבוע הבא אפגש עם נשיא אריתריאה כדי לראות לראות איך אנחנו מחזירים את אלה מאריתריאה לארצם. לגבי הסודנים יש לזכור שאם ההחלטה במשאל העם היא ללכת לדרך עצמאית ולהקים מדינה עצמאית בדרום סודן, המעמד של פליטים לא עומד להם היום".

שלום אף התייחס לחיזוק הנגב בכלל ואילת בפרט: "אנחנו נרצה לשפר את פני אילת והדברים האלה יכולים להתרחש בצורה אינטנסיבית: נשפר את מערך הבריאות הלוקה בחסר בעיר, כספים רבים ממשרדי הושקעו בבי"ח יוספטל במחלקה לרפואה דחופה כדי להעניק תנאים שווים לתושבי אילת, פעלנו לחיזוק חדר המיון בדימונה ובביה"ח סורוקה בבאר שבע. יש צורך היום גם לפעול להקמת בית חולים נוסף בנגב כדי לתת מענה למצוקת האשפוז והיום יש צורך אמיתי להביא לכך שמספר המיטות יילך ויגדל, אין ספק שהדבר הזה נדרש. לאחרונה אנחנו נחשפים למספר מאוד נמוך של מיטות לעומת מספר התושבים והיתה הצבעה להגדיל את מספר המיטות בישראל ב-960 אבל התנגדתי כי לא צויין במפורש כמה מהמיטות יגיעו לנגב ולגליל ואני מקווה שהלחץ שיפעילו מנהלי בתי החולים במרכז לא יעזור להבאת המיטות אליהם".

"דרך השלום שעוברת בגבול עם ירדן שופצה"

עוד עידכן שלום כי "דרך השלום שעוברת בגבול עם ירדן שופצה כדי להביא כמה שיותר תיירים לאזור והחלטנו למתג את העיר אילת כעיר ספורט בינלאומית ולנצל את יתרונותיה המשמעותיים. הסנונית הראשונה והחשובה היתה לאחרונה עם משחקי הפדרציה בטניס, שהביאו לעיר 2,500 אורחים מחו"ל לשבעה עד 10 ימים. אמורים להיות שישה טורנירים בשנתיים הקרובות ונרצה להביא לכאן הרבה יותר. יש מאבק עם דובאי ומלבורן וגם נתניה מתעניינת, אבל אני השר לפיתוח הנגב והגליל ונרצה שזה יהיה כאן".

בעניין רכבת לאילת ציין השר כי זהו "דבר נדרש", וש"גם בהחלטה על תוכנית נתיבי ישראל לא הצבעתי בעד כי לא הוחלט באופן חיובי על סלילת הרכבת לאילת ולקרית שמונה ורק לאחר לחצים רבים הצלחנו להביא לתכנון אותו תוואי של מסילת רכבת. המסילה שתיחנך בשנה הבאה בבאר שבע תביא לכך שב-2012 זמן הנסיעה מבאר שבע לתל אביב יהיה 48 דקות וזה יהפוך את הנגב הצפוני לפרבר של תל אביב. מספר התיירים שיגיע לאילת יילך ויגדל וזאת יחד עם שדה תעופה מודרני שצריך להיבנות באילת וצריך להופכה למקום שקל להגיע אליו. צריך לבנות גם שדה תעופה שני ונפעל להקימו.

"אילת היא החיבור בין לאירופה ולאסיה ויכולה להיות גם חיבור לאפריקה והיא הוכיחה עצמה כעוגן כשיש בעייתיות באפיקי תנועה אחרים ולכן הצורך לעשות זאת הוא דבר נדרש מבחינה כלכלית ולאומית והיינו רוצים לראות את העניין הזה תוך זמן לא רב".

שלום חזר והציג את יוזמתו לסוף שבוע ארוך שיכלול את שבת ואת ראשון: "הפרויקט הזה יביא לשינוי דרמטי בישראל ויגביר את התיירות ויאפשר לכולם לקבל עוד יום אחד של פנאי, יום איכותי במקום יום שישי שבו לומדים התלמידים וכשכל המדינה סגורה באחת-שתיים בצהריים. יום ראשון יהיה שונה כי מיום שישי כיום חופשי, שכן המסחר ביום ראשון יהיה שוקק ויהיו רכבות ואוטובוסים וזה יאפשר לנסוע לנגב ולגליל ביום החופשי הזה. זה ייהפך ליום תרבות, פנאי וספורט וליום שיאפשר לקדם את מעמד האישה. זאת משום העובדה שנשים היום לא יוצאות לעבוד היא כי הילדים לומדים עד שעה מוקדמת אבל עם יום ראשון כיום חופשי יהיה יום לימודים ארוך במהלך השבוע וזה ייאפשר לנשים להיכנס למעגל העבודה ולמשרות ניהול, וזה חשוב בפריפריה, שם הנשים הן אחוז נמוך מכל המועסקים. הן יוכלו להיכנס למשרות מלאות ולא רק לחצי משרה. זה יביא ליתרונות עצומים לאילת, לנגב ולגליל".