מנהל מרכז הגמילה "דרך חיים" נאשם בביצוע עבירות מין במטופלות

ויקטור לסרי, המנהל לשעבר של מרכז הגמילה "דרך חיים" ברחובות, מואשם כי ביצע עבירות מין בשתי מטופלות, זמן קצר אחרי שסיימו את שהותן בהשגחתו

ויקטור לסרי, המנהל לשעבר של מרכז הגמילה "דרך חיים" ברחובות, מואשם בביצוע עבירות מין בשתי מטופלות, זמן קצר אחרי שסיומו את שהותן בהשגחתו - כך דווח בגלי צה"ל.

על-פי כתב האישום, לסרי (52) ניצל את מעמדו ואת חולשת המטופלות, נוכח ההתמכרות שממנה סבלו.

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של לסרי עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

בשנת 1998 הקים לסרי את מרכז "דרך חיים" ברחובות, המשמש כמרכז טיפול לגמילה מסמים ואלכוהול בתנאי פנימייה מלאים, ומאז ועד למעצרו שימש כמנהל המרכז. למרכז התקבלו כמטופלים מכורים ומכורות לסמים ואלכוהול, והם שהו במקום תקופות שונות לצורך השלמת תהליך גמילה פיזי, ובהמשך לשם השתתפות בקבוצות טיפוליות שונות.

מכתב האישום עולה כי לנאשם היו כוח והשפעה רבים על הנעשה במרכז, ולמעשה הוא היה "הגורם על-פיו יישק דבר" במסגרת פעילות המרכז. כך היה לסרי הגורם הבלעדי המחליט באם יתקבל אדם כמטופל למרכז אם לאו, הוא היה נפגש עם מטופלים ומשפחותיהם ונותן מידע על הטיפול, בעיות רבות של מטופלים בעת שהותם במרכז היו מופנות אליו לשם פתרון, וכיוצא באלה.

כמו כן היה הנאשם מקיים מפגשים עם המטופלים במרכז מדי מוצאי שבת. בשל תפקידו כמנהל המרכז ופעילותו במסגרתו, ובשל היותו מכור לשעבר שהצליח להיגמל משימוש בסמים, זכה לסרי לכבוד והערכה רבים בקרב מטופליו, אשר ראו בו כמודל לחיקוי ומושא הערצה.