חלקה של EMG מהכנסות הגז המצרי מגיע ל-30%

כך עולה מנתונים שפרסמה אמפל החברה חתומה על הסכמים לאספקת גז בישראל בהיקף של 15 מיליארד דולר ■ אמפל: "מדובר בספקולציה לא מוצלחת"

חלקה של EMG בהכנסות ממכירות הגז המצרי לישראל מגיע לכ-30%. כך עולה מנתונים שנמסרו למשקיעים על-ידי אמפל , החברה הציבורית שבשליטת יוסי מימן.

החברה המצרית מוכרת ללקוחותיה בישראל גז שהיא רוכשת מחברת הגז הממשלתית של מצרים, EGAS. נכון להיום, EMG חתומה על הסכמים בהיקף של למעלה מ-15 מיליארד דולר עם חברת החשמל, עם החברה לישראל ועם לקוחות פרטיים נוספים.

מחיר הגז בהסכם עם חברת החשמל מוערך ב-4 עד 4.5 דולר ליחידת חום (mmbtu), בעוד שמחיר הגז בעסקה שנחתמה לאחרונה עם החברה לישראל בדצמבר האחרון מוערך בכ-4.5 עד 5 דולר.

בשבוע שעבר דיווחה אמפל למשקיעים כי בהיקף מכירות של 7 מיליארד מ"ק (BCM), מגיעה EMG לרווח תפעולי נקי (EBIDTA) של למעלה מ-350 מיליון דולר, כלומר 50 מיליון דולר לכל BCM, שהם כ-1.4 דולר לכל יחידת חום (mmbtu).

נכון להיום, מספקת EMG כ-2.5 BCM, ומכאן עולה שהכנסתה התפעולית הנקייה ממכירות הגז אמורה להגיע ל-125 מיליון דולר. נתוני ה-EBIDTA אינם כוללים פחת בגין הצינור שהקימה EMG ואת הוצאות המימון בגין הלוואות. הנתונים כוללים הוצאות שוטפות ובהן הוצאות שכר. אמפל מחזיקה במישרין ב-12.5% מ-EMG, כאשר 4.3% נוספים מוחזקים בשותפות עם מוסדיים ישראליים.

ממרחב, השותפה הישראלית הבכירה בחברה, דוחים את המסקנות של "גלובס" מהנתונים: "מדובר בספקולציה לא מוצלחת".